Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat af overskud?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Hvidovre
Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.

Jeg har lige et spørgsmål ang betaling af skat. Hvis nu jeg har et IVS selskab som jeg bruger til at fakturere en kunde for timer jeg har arbejdet. Derfra fakturarere jeg IVS selskabet fra min enkeltmandsvirksomhed for at trække "løn" ud. Hvis jeg nu fakturere for 40.000 kr om måneden, hvordan fungere betalingen til skat.? er det mit personlige fradag trukket fra og derefter AM bidrag og så skatten, og er det månedlig betaling eller er det noget jeg skal regne ud og ligge til side? Håber i forstår :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke en måde at gøre det på. Først skal du være klar over risiko hvis du fakturer noget der er lønmodtager arbejde eller ren freelance fra selvstændigt selskab. læs dette om selvstændig eller lønmodtager og se så langt nede Bent Zimmermann forklare om netop den store risiko i et selskab, ved at fakturere noget der måske ikke er selvstændig virksomhed. I personlig virksomhed er der ikke så stor riskiko hvis man betaler skatten men i et selskab, kan det føre til "tripple beskatning" Se Bents forklaring i linkete til ham

Dernæst duer det ikke at udøre arbejde i IVS du ejer og så fakturere fra personlig virksomhed for at få pengene ud. Du har jo lige vist i så fald, at det er det IVS der har lavet arbejdet og så ka du kun få dine penge derfra og kun ved løn med a-skat. Var det din personlige virksomhed der lavede arbejdet, skulle den jo ha faktureret - du må slet ikke rode de ting som er to helt forskellige juridiske enheder sammen

Du skal tage en revisor og blive sat meget bedre ind i alt dette inden du står i problemer

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)