Jeg har udviklet en rammer af hjemmeside der udfører en unik funktion og jeg vil gerne sælge den til andre. Jeg kan ikke sælge dem pga at beskytte min sourcekode. Derfor vil jeg gerne udleje hjemmesider med domæner / webhotel. Men jeg er ikke sikker på hvordan jeg skal gøre det. Hvem skal eje domain osv. er det lovligt at udleje domæn ? Er der nogen der kan hjælpe mig? På forhånd tak, Have en god weekend...
Ja det kan du godt. Du kan sagtens eje domænenavnet eller din kunde kan. Du kan sagtens stå som ejer af webhotellet således at din kunde ikke har adgang til kildekoden. Der er mange måder at gøre det på og det er kun et spørgsmål om markedsføring for at få det udlejet.
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Der er mange måder at gøre det på - men jeg ville gøre det på følgende måde:
Finde en host der kan give dig rigtige reseller faceliteter - hvor til du kan være "webhost" udaf til - men uden server ansvaret.
Hvis du har et behov for det - kan jeg sagtens tilbyde dig det - du kan bare maile til mig jh@jannikhansen.co.uk - så skal jeg nok hjælpe dig igang, uden det koster spidsen af en jetjæger :-)
Og så mht domænet, der lader du bare kunden være "ejer" - hvis de evt vil flytte domænet væk - så fred være med det - bare de har underskrevet en kontrakt med dig om udlejning. Og de skal bare aldrig have adgang til det "rigtige" webhotel - dog er det fint hvis de selv kan styre ting som mail etc - så du ikke skal til at lave alt for meget manuelt arbejde for dem.
Tak fordit svarogtilbud.Jegharlige fundetnogle reseller og andre løsninger, og jeg vil lige undersøge dem. Bare give mig noget tid for jeg sende dig email. Tak for superfedt ideen igen,