Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er min efter efter diverse skatter

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 413
Fra  Majora Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer. 

Jeg var sikker på at kunne finde svaret i en gammel tråd eller sådan noget, men det lykkedes mig ikke.

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed pt ikke momsregistreret.

Hvis vi antager jeg har kunde X, som jeg har ydet en service for, og jeg gerne vil have 1000.- i lommen for denne ydelse. Jeg har INGEN udgifter.

Hvad skal det så koste kunden? jeg betaler pt 40% i skat privat, det er vel det samme for pengene for min Enkeltmandsvirksomhed?

Så 1000.- + 40% eller hvad? Eller er der en udgift/skat jeg glemmer?

Hvad så hvis der kommer moms oven i?

Hedder den så

1000.- +40% +25% eller 1000.- +25% + 40% ????

Ja det måske lidt nybegynder agtigt, men er også helt ny på emnet XD

Tak på forhånd. 

Primum webbureau - Profesionelle hjemmesider til ethvert formål.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 12:36

Du skal ikke lægge moms på fakturaen når du ikke er momsregistreret. 

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Mar 14
Fra  Majora Skrevet kl. 12:42

Nej det ved jeg godt, har du læst hvad jeg skriver??

Jeg spørger om det rigtigt nok at det bare er 1000.- +40% skat

Også derefter spørger jeg om man først skal tillægge moms eller om det skat først NÅR jeg bliver momsregistreret i fremtiden :)

Spørger om begge nu så jeg ikke skal oprette en ny tråd om et halv år når jeg måske bliver momsregistreret. :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47186
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:46

i.h.t. Whiskey som kan dette stof, så er det faktisk momsregistrering som er afgørende for, at et momsregistreret firma som kunde til dig, skal indberette det til skat. 

Du må ha et PMV når du ikke er momsregistreret og rent praktisk er det jo ikke muligt at indberette betalinger til et PMV så der ligger en lille skatteproblematik.

Hvis du bare fakturerer uden moms og angiver resultat til skat korrekt, så bør det fungere i PMV. Din skat ialt inkl. am bidrag hvis du har brugt fradrag i forhold til anden indtægt er ca 43-44%

Du lægger ikke moms på før du bliver alm enkeltmandsvirksomhed med momsregistrering og så er det - din pris 100 kr + moms 25 kr = 125 kr - De 25 kr skal du sende til moms og de 100 kr betaler du skat af med de ca 43% 

vh John Hannover

Tilmeldt 30. Jul 12
Fra  MN Service Skrevet kl. 12:50

Tolga:

Nej det er det ikke. For des mere du lægger på des mere skat kommer du jo til at betale. Normalt lægger man ikke skat på en faktura. Det er jo også lidt svært at regne ud hvor stort dit skatte fradrag er på fakturaen.

Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Mar 14
Fra  Majora Skrevet kl. 12:51

Det rigtig john, det er et PMV lige pt. 

Så hvis jeg faktuerer 1900 .- UDEN moms fordi jeg ikke er momsregistreret så får jeg altså:

1900 - 44% til skat. Altså 1900x0,56 = 1064 kroner tilbage til lommen.

NÅR jeg bliver momsregistreret vil det så være 1900.- + 25% = 2375.- for at få 1000.- i lommen...

Forstået korrekt ikk?

Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Mar 14
Fra  Majora Skrevet kl. 12:54

Michael:

Tolga:

Nej det er det ikke. For des mere du lægger på des mere skat kommer du jo til at betale. Normalt lægger man ikke skat på en faktura. Det er jo også lidt svært at regne ud hvor stort dit skatte fradrag er på fakturaen.

Nej det rigtigt nok, jeg skriver heller ikke på fakturaen at det er 1000.- + skat.. Skriver bare en samlet pris jo... Det er mere for at vide hvad jeg selv tjener..

Hvis jeg nu yder en service og tænker at jeg skal tjene 1000.- efter alle udgifter, hvad kundens pris så skal være. Det er bare for at få styr på matematikken op i hovedet og priserne :)

Men ja det rigtigt hvis jeg tilføjer 40% til 1000, og derefter trækker 40% fra har jeg mindre end 1000.- :) 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 12:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Michael:

Jeg tror godt, Tolga er klar over, at man ikke lægger skat på en regning. Og som John skriver, skal der også betales AM-bidrag. Men jeg læser det, som om Tolga egentlig bare stiller et grammatisk spørgsmål og til det, kan jeg sige, at det rent regnemæssigt ikke holder, at lægge 40 % på for 1000 + 40 % giver 1400 kr. Men hvis du så skal betale 40 % af 1400 skal du (MEGET firkantet) af med 560 kr. så du kun har kr. 840 tilbage.

Så i helt runde tal: Hvis du tager kr. 1800 for din opgave og betaler 40 % i skat (= 720), har du 1080 tilbage til am-bidrag og dig selv.

Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Mar 14
Fra  Majora Skrevet kl. 13:02

NEMLIG Birte! TAK :D

Ja den er god nok, ligesom jeg skriver i mit svar til John, så hvis jeg betaler 44% så skal min regning helt op på 1900.- for at jeg får 1064.- tilbage :)

Tak venner, jeg har fået hvad jeg skulle bruge ^^

Tilmeldt 30. Jul 12
Fra  MN Service Skrevet kl. 13:15

Tolga:
Tak venner, jeg har fået hvad jeg skulle bruge ^^

Men det er så stadigvæk en helt forkert måde at gøre det på, for hvad vil du skrive på fakturaen ?. For dine kunders og din egen skyld bør du finde en rimelig timepris og bruge den fremover.

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)