Hej alle Hvis jeg via et IVS Holdingselskab ejer et IVS Driftselskab, og driftselskabet har 50.000 kr. opsparet overskud, så kan jeg indregne dette overskud på mit Holdingselskab også. Nu har mit holdingselskab 50.000 kr i regnskabet, men "tæller" dette også som "opsparet overskud" i forbindelse med udbetaling af de næste 50.000 jeg tjener i mit drift. Altså er mit spørgsmål, kan jeg udbetale udbytte fra Holding selskabet efter 50.000 er opsparet i drift selskabet, jf. regnskabspraksis for et holdingselskab? eller skal jeg vente til mit Holding selskab indirekte besidder kontanter for i alt 100.0000 DKK (50.000 der ligger i drift og 50.000 der ligger i Holding selskabet), før jeg kan begynde at udbetale udbytte til mig selv for de næste tjente kroner? I så fald skal man jo "betale dobbelt" ved Holding pakken, før man kan udbetale udbyttet der er optjent i driftselskabet med en Holding IVS konstruktion sammenlignet med en konstruktion hvor jeg ejer driftselskabet direkte, kan det virkelig passe? Jeg syntes simpelthen ikke det er til at find ud af nogen steder, håber der er nogen der har nogen gode bud. På forhånd tak til alle der kommer med gode svar. :) |
Altså til at starte med, så skal du jo "konvertere" dit IVS til et APS.
"Konvertere" du dit IVS Drift til APS, så har du nu et Drift APS, det har du "konverteret" med de indestående 50.000kr.
Så kan du, sådan som jeg har forstået det. Løfte de 50.000kr du så har stående i dit APS, op i dit Holding IVS.
Men igen for at få dit udbytte, skal det stadig være et APS. Så kan du igen "konvertere" dit Holding IVS, til et Holding APS.
Når dette så er gjort sidder du tilbage med et Drift APS, med en kapital på 0kr og et holding APS med en kapital på 50.000.
Efterfølgende kan du så hæve dit udbytte, til de her ca 27% i skat.
Sådan som jeg har forstået det.