Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ADHD og selvstændig

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Frederikssund
Tilmeldt 16. Sep 10
Indlæg ialt: 177
Fra  MM Trading Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er der nogen af jer iværksættere, der har konstateret ADHD?

Hvad gør i anderledes, og hvordan holder i motivationen?

Mvh Mads

Fra Gundsømagle
Tilmeldt 17. Sep 14
Indlæg ialt: 25
Fra  Roskilde IT Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Mads, 

Jeg har ADHD og har haft det hele mit liv - ser det som en kæmpe fordel i forhold til at være selvstændig 

da jeg selv kan planlægge hvordan min dag skal gå.

ADHD kan på mange måder være svært men handler i bund og grund om hvordan man ser på det.... har altid haft den holdning at man er sin egen lykkes smed - det handler ikke om de kort man har men hvor godt man spiller dem :D oversæt til få det bedste ud af det du har :) 

Mvh. David Jensen - Roskilde IT

www.Roskilde.IT

Fra Frederikssund
Tilmeldt 16. Sep 10
Indlæg ialt: 177
Fra  MM Trading Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret David :)

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mads.

Det er jo et interessant spørgsmål, du rejser. Du har sikkert set http://adhd.dk/livet-med-adhd/arbejdsliv-med-adhd/, som selvom det omhandler livet som 'lønmodtager' vel kommer ind på nogle af de samme problemstillinger(?).

Jeg kunne forestille mig, at det som selvstændig med ADHD kan være noget af en udfordring med det høje stress-niveau, som mange selvstændige føler - især, når man skal sælge, eller hvis der i en periode er lavvande i kassen. Omvendt, som David også skriver, kan det jo være en stor fordel, selv at tilrettelægge sine arbejdstider og -rutiner.

Jeg har ikke selv ADHD (tror jeg :-)), men jeg har dog nogle med ADHD i netværket og ved også, at der ikke er to med ADHD, som er ens. Jeg er helt klar over, at det ikke var mine gætterier, du eftersøgte, men: Måske kunne det være en idé at tage det op i ADHD-foreningen? Det kunne da være, der var nogle erfaringer at trække på - eller man kunne måske ovenikøbet få foreningen til at iværksætte en undersøgelse eller holde foredrag med nogle, der har direkte eller indirekte erfaring med det.

Jeg ser i al fald under ingen omstændigheder ADHD "i sig selv" som en hindring for at blive selvstændig, og for at citere ovennævnte side:

"

Husk at ADHD også kan være en plusfaktor i arbejdslivet

Det at have ADHD er ikke kun negativt. Det kan være et stort plus i et arbejdsforhold, hvor de rette omstændigheder er til stede. Mange med ADHD går til jobbet med en entusiasme, der kan sprede energi og arbejdsglæde hos andre. Det er heller ikke ualmindeligt, at mennesker med ADHD er kreative og har mod til at tænke og handle anderledes, og de egenskaber kan give nye muligheder, som ingen andre har turdet tænke på.

Find frem til dine styrker og ressourcer og sørg for, at de kan komme i spil i dit arbejdsliv.

"

Bare klø på!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)