Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunsten i at skabe et behov

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Mar 15
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg er på dybt vand, for jeg har bevæget mig ud et sted, som jeg ikke ved noget som helst om. 

Min partner og jeg har fået, hvad vi selv mener, er en fremragende ide.

Vi vil skabe et produkt, som ikke er set før, hvilket også betyder, at der intet marked er for produktet. Produktet vil ikke komme til at revolutionere hverdagen for vores målgruppe, men vil blot gøre det nemmere for dem at holde fester.

Lad mig give et eksempel: piskerriset har været opfundet i mange år, men da elpiskeren kom på banen gjorde den hverdagen nemmere for alverdens kokke - profesionelle som amatørere.

Pointen er, at folk allerede har hvad de skal bruge, - ligesom i eksemplet - men vores produkt kommer til at gøre det meget nemmere for dem at klare den gældende situation.

Vores problem er dog, at folk ikke kender til markedet. De vil for eksempel ikke søge på det, hvis ikke de ved at produktet eksisterer. Det er et nyt produkt, ingen kender til det og vil derfor ikke lede efter det. Målgruppen er ikke overbevist om at de SKAL have dette produkt, før at de står med det i hænderne og mærker funktionerne. Det er nemlig først der, at de tænker "Waow, det er virkelig smart!".

Vi tror, at denne problemstilling måske kan løses med aggressiv markedsføring, men er det en for stor mundfuld for to 18 årige drenge med et begrænset budget at få skabt dette behov?

Jeg søger ikke et "ja" eller "nej" svar, men vil gerne åbne op for en 'debat' om at skabe et behov.

Jeg håber, at I forstår vores situation - ellers så må I spørge ind. Ligeså må I spørge, hvis I mangler informationer.

På forhånd mange tak, og god vind til jer allesammen fremover!Skype-Wink

Tilmeldt 12. Apr 15
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Normalt vil man altid identificere et problem som folk har og derefter skabe løsningen. Det er meget få der har succes med at skabe et nyt market, men hvis i har opfundet "den 5 hjulede bil" og tror på det, skal i vel gå efter det. Hvis jeres product er tilstrækelig originalt, sjovt eller skævt kan i prøve at sprede budskabet på youtube og sociale medier og se om det går viralt. 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)