Hej ;-) Jeg har et spørgsmål, som jeg håber der sidder en venlig sjæl der kan/vil svare på ... - Jeg flyttede mig hjemmeside til et hosting selvskab for snart 2 år siden. Firmaet lukkede så d. 31.01.2014 (som jeg ikke fik besked om). Men er blevet kørt videre (af de samme mennesker, har jeg fået fortalt), de har ændret navn, men det er stadig den samme ordrebekræftelse jeg har, med oplysninger fra det gamle firma... (jeg har fået en eftersendt for godt ½ år siden, da jeg syntes det var underligt at jeg intet havde hørt om at de var lukket, og kørt videre, så jeg tænkte at det nok var en NY bekræftelse, med de rigtige oplysninger på..Men nej!!) Når jeg slå deres CVRnr op på Virk.dk kommer det gamle firma frem, og INTET om det nye... Og slår jeg det nye firmanavn, ja så kommer deres oplysninger frem....(hvorfor får man som kunde IKKE noget af vide, om det nye firma med DERES oplysninger??) Mon jeg er havnet i en "fælde"???? jeg har bundet mig i 2 år yderligere (DUMT af mig....!) Men hvordan står jeg reelt stillet?? De hjælper, med at holde min hjemmeside kørende, men skal der laves noget på den, som jeg ikke selv kan, som der faktisk desværre oftest skal, da den ligger på "en gammel platform" (som de siger), skal jeg betale for at få det lavet... Fair nok, INTET er gratis.... Problemet er bare at den ikke er opdateret så den "følger med", og skal jeg over på den nye "platform" koster det også penge... Hvad syntes i jeg skal gøre ved "dem", og hvordan er jeg reelt stillet? ER jeg bundet de næste 2 år???? God søndag /Lotte |
Hvis du underskrev en kontrakt med firmaet om du binder dig i 2 år - og hvis så firmaet lukker og slukker, så brydes din kontrakt, fordi dem du underskrev kontrakten med ikke eksistere mere rent juridisk. At de så har valgt et nyt navn og køre videre - er jo egentligt op til dem.
Så du binder dig selvfølgelig ikke til et firma der ikke eksistere.