Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vedr. årsopgørelse 2014 og dertil hørende befordringsgodtgørelse

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Mar 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

En ven har anbefalet mig at spørge Jer til råds. Mit "problem" vedrører, at jeg lørdag den 07.03.15 så, at jeg skulle have 4.768 kr. tilbage i SKAT, dog manglede jeg at indberette mit befordringsgodtgørelse, så det gjorde jeg med det samme, men "det grønne positive beløb" i toppen af årsopgørelsen ændrede sig ikke, og dette undrede mig meget.

Dags dato (25.03.15) ringer jeg til SKATs kundeservice for at høre, hvordan min situation er i forhold til min befordringsgodtgørelse. De kan ikke hjælpe mig, da jeg ikke har en kopi af min årsopgørelse fra før, jeg indberettede min befordringsgodtgørelse, så det er påstand mod påstand mener SKAT.

Er der nogen som har en løsning?

Kh Theresa.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:24

hvis du kan se din befordringsgodtgørelse står korrekt i selvangivelsen så ville jeg ikke være i tvivl om, at den også er regnet korrekt med. Du kan få en revisor eller skattekyndig til at kontrollere og du bør også kunne se det af din årsopgørelse ved at se alle tal og se om fradraget er trukket fra - men det er det. Der sker ikke den type fejl i årsopgørelser

Du skal stole på den her vil jeg sige (måske var det med fra start eller du så galt) eller du må få en til at kontrollere at tallene er korrekte, men står fradraget korrekt i årsopgørelse, så er det beregnet korrekt vil jeg påstå - ellers har du ikke fået godkendt korrekt osv - men så vil du også se tallet mangle i årsopgørelsen og se det ikke er fratrukket når bundskat osv beregnes

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 12:25

Uden at kende til dine skattemæssige forhold, vil jeg da lige starte med at spørge om det er fordi du reelt ikke har betalt mere end 4.768 kr. i forskudsskat for 2014? Du kan selvfølgelig ikke få mere tilbage i skat end du har betalt/fået indeholdt.

Dernæst, hvis du tager en PDF af årsopgørelsen (Lige til højre for det grønne beløb) er dit befordring så overhovedet med på årsopgørelsen? Det kan jo være skat’s hjemmeside havde en timeout fejl eller lign. Da du tastede dit befordring oprindeligt.

Tilmeldt 25. Mar 15
Skrevet kl. 13:00

Hej Jesper.

Tak for dit svar, min befordringsgodtgørelse er kommet på min årsopgørelse og den lyder på 7.577 kr., dog er det ca. 2.800 kr. som jeg burde få udbetalt (Siger SKAT). Så det burde vel også blive lagt sammen med de 4.768 kr., eller er jeg helt galt på den?

Tilmeldt 25. Mar 15
Skrevet kl. 13:02

Befordringsgodtgørelsen, som er på 7.577 kr. står under mine "ligningsmæssige fradrag", men det grønne tal på 4.768 kr. har ikke ændret sig én krone fra før og efter indberetningen af befordringsgodtgørelsen.

Tilmeldt 19. Jan 15
Skrevet kl. 13:29

TheresaClausen:

min befordringsgodtgørelse er kommet på min årsopgørelse og den lyder på 7.577 kr., dog er det ca. 2.800 kr. som jeg burde få udbetalt (Siger SKAT). 

Det lyder nogenlunde rigtig, hvad du har fået at vide hos skat. Fradragsværdien er i runde tal på omkring en tredjedel værd når den udbetales.

TheresaClausen:

Så det burde vel også blive lagt sammen med de 4.768 kr., eller er jeg helt galt på den?

Ja det burde den umiddelbart! Men hvad er din samlede forskudsskat for 2014 ? Som jeg også skrev forrige indlæg, så kan du aldrig få mere udbetale end hvad du betalt eller fået indeholdt i skatter, og der har jeg tidligere set at nogen bliver overraskede over at det fradrag de får ender med slet ikke at have en øjeblikkelig værdi.

Tilmeldt 25. Mar 15
Skrevet kl. 13:36

Forskudsskat 64. 104, 00

Beregnet skat -59. 350, 96

Overskydende skat 4. 753, 04

Det stemmer jo fint med de 4.768 kr. for der er blevet tillagt 14,96 kr. grundet godtgørelse på 0,5 % (4.753,04 - 1.580,00)

Tilmeldt 19. Jan 15
Skrevet kl. 13:48

Så er det jo heller ikke der årsagen skal findes!

Mit sidste bud, er så umiddelbart at befordringen blot var noget du bekræftede og ikke noget du tilføjede. Det finder du ud af, ved at hente forskudsopgørelsen for 2014 eller dine samlede skatteoplysninger(R75'eren) for 2014, der vil der fremgå hvad du er forskudsregistreret til i befordringsfradrag for 2014.

Hvis du er forskudsregistreret til samme beløb som der selvangives, vil slutskatten på årsopgørelsen heller ikke ændre sig.

Hvis dette heller ikke giver svaret, så må jeg melde pas.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:41

af årsopgørelse fremgår befordringsfradrag siger du og så kan du ud fra skatteberegningen der viser hvordan din skat er beregnet, også se om tallet indgår, og gør det det, så er det korrekt - Som jeg var inde på i svar 1 og som jesper også skriver - kan det tænkes at tallet er det som var beregnet i første årsopgørelse allerede ud fra afstand til arbejde og antal dage - og så ændrer det sig ikke - men det er da bare at regne efter om skats procenter passer sammen med de tal der står nu inkl befordringsfradraget - for så stemmer det

Hvis tallene ellers fremgår alle sammen af årsopgørelsen, så har jeg endnu til gode at se årsopgørelsen regne selve skatte galt, så det tror jeg ikke den gør

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Mar 15
Skrevet kl. 00:06

Tak for svaret og din tid :-)

Jeg er kommet frem til den konklusion, at det må stemme. God påske.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)