Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Råd til opstart af specialitets-importfirma

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Mar 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Både herinde og som iværksætter er jeg grøn, men så er det vel også det rette sted at henvende sig?

Jeg, og et par studiekammerater pønser (kraftigt) på at starte en importvirksomhed indenfor specialiteter, hovedsageligt olie og vin. Dog er vi sikre på at vi i sådan en proces vil støde ind i mange ubekendte, og for at holde det så lavt som muligt håber vi, at der vil være noget givende rådgivning at hente herinde.

Idéen er import af olivenolie og vin fra Østkreta. Jeg stammer selv fra, og har familie i området og har af den vej gode kontakter til producenterne. Vi har allerede forhandlet en fin pris ind på et højkvalitetsoliveolie samt forhandlet transportpriser. Desuden har vi kontakt til en vinproducent yderligere, men vi vil nok starte med olien i første omgang. Vi har lagerforhold og en god begyndende kapital på plads (til én europalle). Der er i første omgang ikke tænkt grandiøse tanker - udover lidt håndøre er hovedmålet erfaring med egen virksomhed.

Yderligere er forretningsmodellen baseret på b2b salg, hvor vi sælger primært til specialitetsforretninger samt en online-side hvor det er muligt også for private at købe større partier.

Men inden vi gør alvor af det, vil vi lige høre om der er nogle der har erfaring med sådan en importvirksomhed og kan give råd til de problemer vi undervejs vil støde ind i. Her tænker vi på fødevaremyndigheder, importafgifter, forsendelse til butikker, beskatning og andre ubekendte. Samt råd til generel drift af importvirksomhed.

Mvh. Stefan.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)