Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan indberettes skat ved underskud i ApS

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Feb 15
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg startede i 2014 et lille ApS (regnskabsåret løb til 31/12-14)

Selskabet har haft et mindre underskud, men hvordan gør jeg rent praktisk mht. indberetning af skat ?

Jeg er klar over at underskuddet, kan modregnes næste års evt. overskud.

Men fristen for at indberette aconto-skat er jo i dag den 20 marts.

Og hvad jeg kan læse skal regnskabet senest sendes ind, 5 måneder efter regnskabsårets afsluttelse.

Så spørgemålet er : Skal jeg indberette noget i dag ? ..  Og er det blot inde på Tast-Selv ?

Eller skal skatten først betales/indberettes når revisoren har lavet regnskabet færdig, og sendt det ind ?

På forhånd tak, og god weekend,.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 13:38

Ja, jeg håber da, du har fundet et svar et eller andet sted i løbet af dagen. Selv kan jeg desværre ikke hjælpe dig, men hvis du har en revisor tilknyttet, burde du da næsten spørge ham?

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 14:12

Fristen i sag har intet med din selvangivelse for 2014 og gøre. Dette er alene vedr betaling af 1. Rate aconto skat for 2015, som forfalder til betaling i dag.
Dit regnskab skal være lavet og indsendt til erhvervsstyrelsen senest 31/5 og din selvangivelse for selskabet har 6 måneder dvs. Per 30/6 er der frist for dette. Når man skal betale skat kommer dette først til endeligt forfald pr november i hvor også 2. Rate af efterfølgende års aconto forfalder.

Statsautoriseret revisor - København

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47215
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:21

Helt som CEF har svaret - acconto idag er for 1. rate 2015 - og du har jo frist endnu til din revisor laver regnskab og vel indberetter skat for 2014

Derfor skal du alligevel logge på skat.dk - skattekonto - og se at der ikke er en opkrævning på acontoskat for 2015 - som du enten skal betale eller kan sætte i 0 ved at vælge ændre - hvad jeg tror du stadigt kan idag måske - men check ved at logge ind under skat og skattekonto - at der ikke står et beløb til betaling a-conto 2015

vh John Hannover

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)