Jeg har debatteret lidt frem og tilbage med forskellige erhvervsfolk om, hvordan man bedst muligt anvender søgeord med henblik på, at blive vægtet optimalt i søgemaskinerne. Der er nogen uenighed om, hvad det bedste er. Det kan desværre være noget teknisk, så jeg har opstillet følgende eksempel. Lad os forestille os, at vi har stiftet Super Saks, der underviser i juleklip. Super Saks har fået lokaler i Herlev. Vi køber firmaets domæne. Domæne: supersaks.dk Vi skriver mulige søgeord op. De kan bruges i forskellige kombinatiner. Søgeord 1: Juleklip Søgeord 2: Herlev Vi skriver også en annonce, som vi lægger ud på hjemmesiden. Annonce: Lær alt om juleklip ved Super Saks i Herlev. Meld dig til på gladejul@supersaks.dkallerede i dag. Spørgsmålet er så, hvad Google og søgemaskiner vil vægte højest i søgeresultaterne. Eventuelt med Google AdWords og andre salgsfremmende køb. Er det en traditionel søgemaskineoptimeret underside, der har søgeordene i URL? http://supersaks.dk/juleklip-herlev/ Er det søgeord i underdomæne på domænet? http://juleklip-herlev.supersaks.dk/ Er det bedre med indkøb af særskilte domænenavne, der videresender til annoncen på hoveddomænet? http://www.juleklip-herlev.dk/ -> http://supersaks.dk/juleklip-herlev/ Er det bedre med indkøb af særskilte domænenavne med eget website? http://www.juleklip.dk/ http://www.herlev.dk/ http://www.juleklip-herlev.dk/ Eller er det simpelthen lige meget, når blot søgeordene indgår i selve annoncen? http://supersaks.dk/ugens-tilbud/ |
Du har for mange basale mangler til, at det giver mening af besvare dine spørgsmål enkeltvis.
Køb dig til et par timers undervisning hos en dygtig lokal ung, så er du meget bedre rustet.