Hej Amino!
|
Hej Christian
Jeg tror det bedste du kan gøre, er at kontakte et lokalt vækstcenter. Her kan man få en god, professionel hjælp til at få styr på detaljerne.
Med venlig hilsen
Viggo Poulsen
Hej Amino!
|
Hej Christian Jeg tror det bedste du kan gøre, er at kontakte et lokalt vækstcenter. Her kan man få en god, professionel hjælp til at få styr på detaljerne. Med venlig hilsen |
Regnskab - Brug Dinero.dk - du kan fint starte med gratis versionen. Mht moms inberetningen, så forbereder Dinero tallene for dig, så det bare skal tastes ind i TastSelv Erhverv. Registrering så du får et CVR nr som momsregistreret enkeltmandsvirksomhed, sker her Det er relativt simpelt. |
Hejsa Christian Hvis du overhovedet kan finde pengene til det vil jeg helt klart anbefale dig at få fat i en dygtig bogholder/revisor der kan klare alt det her med regnskab indberetning, evt oprettelse af aps osv. Din interesse og sikkert også dine evner ligger indenfor det grafiske, og nok ikke indenfor diverse regler om moms, indberetning osv, så det er der du skal fokuserer din tid. Jeg har arbejdet sammen med en dygtig revisor i de 6 år jeg har været freelance, og har aldrig skulle bruge aftenerne til af bogføre, lave moms osv (jeg aner faktisk slet ikke hvordan det gøres og hvad reglerne er) - det er helt sikkert en kæmpe fordel. Anyway, så held og lykke med dit projekt //Morten |
Hej Morten, Det er naturligvis også en god anbefaling. Og hands-down, jeg har også overgivet mig til at hyre en revisor til at styre de formelle ting og indberetninger i mit Ltd.. Men hvis det bare er en enkeltmandsvirksomhed, og man fx bruger Dinero som kerne - så bør det være temmeligt lige ud af landevejen. Resten kan man Google sig til. Det jeg ser de mindste gør galt flest gange, er at de skaber flere udgifter end indtægter - og på den måde opgiver projektet, pga regninger der vælter ind. Derfor er min helt klare anfaling, at holde ens faste omkostninger på et absolut minimum - og mindst bogfører hver måned. |