Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Freelance? Hvordan er det nu lige man gør det?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Mar 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!
Dette er mit første opslag så foreslag til hvad jeg kunne gøre bedre bliver også modtaget. :)

Jeg har en kæmpe interesse for grafik og har haft det en del år nu. Jeg har tidligere haft www.christiangraphic.dk hvor jeg lavede grafik til virksomheder.
Men jeg har nu stoppet den og opstartet Lindegrafisk.dk men jeg vil gerne have alt på plads, både regnskab, indberetning, cvr-nr. osv.!

Så hvis der sidder en haj til freelance så kunne det være super fedt at få en samtale hvor jeg måske kunne spørge ind til tingene. 

Håber der er nogle derude der kan hjælpe mig!

Smile

Tak på forhånd!
Christian Linde Hansen
www.lindegrafisk.dk  
(Stadig i opbygning) 

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 20:43

Hej Christian

Jeg tror det bedste du kan gøre, er at kontakte et lokalt vækstcenter. Her kan man få en god, professionel hjælp til at få styr på detaljerne.

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 21:28

Regnskab - Brug Dinero.dk - du kan fint starte med gratis versionen. 

Mht moms inberetningen, så forbereder Dinero tallene for dig, så det bare skal tastes ind i TastSelv Erhverv. 

Registrering så du får et CVR nr som momsregistreret enkeltmandsvirksomhed, sker her

Det er relativt simpelt. 

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 22:46

Hejsa Christian

Hvis du overhovedet kan finde pengene til det vil jeg helt klart anbefale dig at få fat i en dygtig bogholder/revisor der kan klare alt det her med regnskab indberetning, evt oprettelse af aps osv.

Din interesse og sikkert også dine evner ligger indenfor det grafiske, og nok ikke indenfor diverse regler om moms, indberetning osv, så det er der du skal fokuserer din tid. Jeg har arbejdet sammen med en dygtig revisor i de 6 år jeg har været freelance, og har aldrig skulle bruge aftenerne til af bogføre, lave moms osv (jeg aner faktisk slet ikke hvordan det gøres og hvad reglerne er) - det er helt sikkert en kæmpe fordel.

Anyway, så held og lykke med dit projekt

//Morten

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 23:53

Hej Morten, 

Det er naturligvis også en god anbefaling. Og hands-down, jeg har også overgivet mig til at hyre en revisor til at styre de formelle ting og indberetninger i mit Ltd.. Men hvis det bare er en enkeltmandsvirksomhed, og man fx bruger Dinero som kerne - så bør det være temmeligt lige ud af landevejen.

Resten kan man Google sig til. 

Det jeg ser de mindste gør galt flest gange, er at de skaber flere udgifter end indtægter - og på den måde opgiver projektet, pga regninger der vælter ind. Derfor er min helt klare anfaling, at holde ens faste omkostninger på et absolut minimum - og mindst bogfører hver måned. 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)