Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørsel som selvstændig?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Mar 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved godt der er svaret en hel del gange på dette spørgsmål men svarene har været lidt tvetydige i min situation så hvis nogen har tålmodighed til at hjælpe ville det være super.

Jeg har startet selvstændig enmands virksomhed uden virksomhedsordning og firmaet er registreret på min bopæl.

Eks: jeg kører hjemmefra (firma adressen) til en evt kunde for at lave et tilbud og kunden bor 100 km væk dvs 200 km får jeg kørt den dag. Skal jeg så trække 200 km x 3,7 kr fra på min forskudsregistrering? bilen er privatbil og det er min plan inden længe at købe en privatbil mere som kun bruges til firmakørsel for at gøre det nemmere at dokumentere og lave kørebog.

Er ideen med at køre i privatbil en dårlig ide til at starte med? jeg har kun råd til en billig en af slagsen (ca 20-30.000 kr) så jeg mente kørselsfradraget var bedre end en firmabil men..??

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46693
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:58

Jynne:
Skal jeg så trække 200 km x 3,7 kr fra på min forskudsregistrering?
jep og fra dit overskud når du laver skatteregulering i selvangivelsen

Før kørebog helt efter reglerne HER I LINK  

Jynne:
det er min plan inden længe at købe en privatbil mere som kun bruges til firmakørsel for at gøre det nemmere at dokumentere og lave kørebog.
 Det kan jeg ikke se gør dokumentation spor lettere - men har du to privat biler ja så må du jo bruge dem på skift eller hvad du vil, men du skal da ikke gøre det for at lette dokumentation?

Jynne:
jeg har kun råd til en billig en af slagsen (ca 20-30.000 kr) så jeg mente kørselsfradraget var bedre end en firmabil men..??
det er formentlig også korrekt - men det er en lidt større beregning som en revisor eller måske FDM eller google det - kan hjælpe med. Umiddelbart lyder det korrekt - og ellers skal du bruge Virksomhedsskatteordningen for at ha en anden privat bil - eller overveje papegøjeplader på en momset bil som er med i DETTE LINK 

VH John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Mar 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:34

Tak for hjælpen John Smile

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)