Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Logbog og kørsel

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Fredericia
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige et par spørgsmål :

Man skal have en logbog til at føre ansatte i ?? Hvor får man lige sådan en ??

Og går en medhjælpende hustru - selvfølgelig ulønnet Big Smile - ind under ansatte ?? og skal i logbogen ??

Kørsel :

Kørsel i egen bil - er det nok at skrive en kørebog/Excell ark, at man har kørt fra destination A til B + formål - kilometerviseren viste start - og slut ??

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47211
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:39

logbog helt som du selv vælger det -på papir eller app  og ja dato - km stand - fra - til - formål (ex kunder andersen lugtfrie tørklosetter) km ialt - km stand slut ved slut af dag bare og fint i excel

Er hustru skattemæssigt noteret medhjælpende ægtefælle og dermed "ansat" vil jeg bestemt mene hendes erhvervskørsel i privatbilen hører med - ellers må nogen protestere

Læs et om KØREPENGE som også viser de ikke hæves som udgift men tages som regulering (minus) til resultatet og derved giver fradrag i personlig skat for ejeren af selskabet

vh John Hannover

Fra Fredericia
Tilmeldt 10. Jul 11
Skrevet kl. 15:46

Takker for svaret - navnebroder

Men det var et to-delt spørgsmål :  Er konen at betragte som ansat eller som medhjælpende hustru i relation til en given logbog

(sådan som jeg læser det - så SKAL jeg ikke nødvendigvis have en logbog ??)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:57

Jeg er ikke sikker nok i det med konen men mener at hvis hun opfylder krav om medhjælpende hustru og beskattes som sådan så indgår hun i logbog for firmakørsel i privat bil - men andre må byde ind

Den med du ikke SKAL ha en logbog ved jeg ikke hvor du fik fra - men hvis du ikke har det så vil skat selv anslå beløbet om overhovedet noget og det vil meget sjældent være til din fordel så jeg vil bestemt sige du absolut for din egen skyld SKAL ha en logbog (kørebog/excel/whatever) Selv sådan noget som ex manglende del mål hvis man har kørt flere steder rundt - vil kunne betyde tab af fradrag - så vær omhyggelig

vh John Hannover

Fra Fredericia
Tilmeldt 10. Jul 11
Skrevet kl. 19:26

Hej navnebror

Vi taler lidt forbi hinanden :

skal man have en logbog/fortegnelse for ansatte - og hvor får jeg den fra i givet fald.?

hvis jeg skal have en logbog - og konen hjælper til - skal hun så stå i bogen ? ( hun er ansat på slavevilkår :-) )

kørebog i privatbil - brugt til firmakørsel : er det nok at lave et excell regneark med dato, kørsel fra/til, antal km. og formål/kommentar - og alt der ikke er firmakørsel så ikke behøver registrering ( det er jo privatkilometer)? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:12

John:

1 - skal man have en logbog/fortegnelse for ansatte - og hvor får jeg den fra i givet fald.?

2- hvis jeg skal have en logbog - og konen hjælper til - skal hun så stå i bogen ? ( hun er ansat på slavevilkår :-) )

3 - kørebog i privatbil - brugt til firmakørsel : er det nok at lave et excell regneark med dato, kørsel fra/til, antal km. og formål/kommentar - og alt der ikke er firmakørsel så ikke behøver registrering ( det er jo privatkilometer)? 

ah det er slet ikke kørsel det hele - Du skal ikke ha logbog - det er noget skat kan pålægge dig - men ellers gælder, at du bare skal sørge for klare aftaler med de ansatte og indberette deres (timer) og løn til skat (og dermed jo selv ha overblik over hvornår hvem er på arbejde hvor og hvor længe hvis det er timelønnede f-eks. og ellers klare aftaler med funktionærer) og så længe der ikke er nogen grund til at tvivle på, at du har disse ansatte og indberetter løn for dem - og de ikke er på dagpenge osv, så er der ikke krav om logbog for ansatte

2 nej - der er jo regler for medhjælpende ægtefælle - som jo omfatter arbejdsdelig og en del andet - og det kan netop sagtens være uden løn http://www.tax.dk/pjecer/medarbejdende_aegtefaelle.htm - men det kan også omfatte løn som du ser i linket og nej ikke krav om logbog 

3 - ja det er nok med excel ark kun til firma km - som hver gang slutter med km stand og alt der så er mellem der næste gang starter med km stand og firmakørsel er så privat som du skriver 

vh John Hannover

Fra Fredericia
Tilmeldt 10. Jul 11
Skrevet kl. 11:19

Tak for god service - John

Sådan er vi John´er Big Smile

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)