Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IOS APP / Design VS Programmering

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jul 10
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa...

Jeg skal til at have udviklet en App og har en generelt spørgsmål....

Hvad skal man starte med at fokusere på , programmeringsdelen eller design delen?

Jeg har naturligvis en ide om hvorledes begge dele skal tage sig ud / fungere men er af den overbevising at det ikke skal være samme virksomhed der klarer begge dele. Ønsker en kreativ process på design delen og en struktureret tilgang til programmering.

Hvad har i gjort når i har skulle have noget udviklet fra bunden?

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 19:51

Hejsa

Den process jeg følger går i grove træk som følger:

1. Først udarbejdes der en beskrivelse af app'en indeholdende wireframes

2. Derefter laves designet

3. Og så kommer programmeringsdelen

Dvs udviklingen kan selvfølgelig godt startes inden designet er helt færdigt, men det er lettere/billigere at få justeret tingene på plads inden der er lavet for meget kode - på den anden side dukker der også altid ting frem under udviklingen af løsningen, som gør at designet skal justeres - "end-of-the-day" er der reelt tale om en iterativ proces.

Mht at dele tingene op, så er det i min verden meget naturligt, at det ikke er den samme det laver både programmerings- og designdelen - det er jo forskellige kompetencer der er krævet.

Men hvis det er et firma/bureau du overvejer at benytte, og ikke freelancere, så er jeg ikke sikker på at jeg ville dele projekter i to opgaver. I det øjeblik du har to leverandører indeover bliver det vanskeligere at placerer ansvaret for leverancerne - du ved hvis der er to om at dele et ansvar bliver der sjældent mere end 1 % til hver Wink. Du risikerer nemt at ryge ud i at der er opgaver der falder ned mellem to stole, og at den ene leverandør bruger den anden som undskyldning for manglende leverancer osv.

Anyway  -  Held og lykke med projektet

//Morten

Tilmeldt 11. Jul 12
Indlæg ialt: 13
Fra  Naturbasen ApS Skrevet kl. 20:34

ACOOLTOOL:
Hvad har i gjort når i har skulle have noget udviklet fra bunden?

Jeg har til min app Naturbasen brugt et firma som fast samarbejder med en selvstændig grafiker. Så er det firmaet der har ansvaret for det hele. Og så start med wireframes så du kender opbygningen før du starter på designet.

Hilsen Thomas

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)