Jeg vil gerne starte et APS med en der bor uden for Danmark, han har ingen relation til landet på nogen måde. Kan der være noget problem i dette? Han fik at vide af hans bank at beløbet vil blive beskattet med 20% hvis det kan betegnes som værende en indkomst for modtageren, men kan det det i dette tilfælde? Er der eventuelt andet vi skal være opmærksomme på? Jeg har prøvet at søge lidt rundt uden at finde noget svar. Mange tak |
en udlænding kan sagtens stifte i DK og også med en dansker. Hans indskud kan jeg ikke forestille mig skulle gi ham skat i hans land, det lyder som en misforståelse Det KAN være fordi han f.eks. vil bruge et ikke beskattet overskud fra sit udenlandske selskab og den går jo ikke hverken for udlænding eller dansker. Det som bruges til indskud i ApS vil enten blive selskabsbeskattet (eller være fra selskabsbeskattede midler) da det jo ikke er en udgift men en investering, og vil han eje personligt så vil der være personlig skat betalt af beløbet han investerer.
Det er ikke anderledes end hvis han køber alm aktier de er jo heller ikke fradrag før skat hverken i selskab, virksomhed eller personligt
vh John Hannover