Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hey alle sammen har et lille problem, håber i kan hjælpe :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Sep 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har udført et stykke arbejde og skrevet en faktura på 5,200kr,- plus moms "Self"

Kunden mener så ikke at der stod noget som helst om moms på hans faktura som han har modtaget, så han har kun betalt 5,200 .
Så den er underbetalt med 1300kr,- 

Jeg har dinero som regskabs program, og det har den smarte funktion at jeg kan se hvor mange gange fakturaen er udsendt .
I dette tilfælde har han modtaget SAMMME Faktura 3 gange og alle understreget TOTAL DDK. 6.500 inkl moms.

Men jeg er kommet til at godkende betaling i dinero, så nu tror dinero der er 1300kr,- mere på kontoen end hvad der er self.

Hvad gør jeg nu? Skal der oprettes en kredinota? Eller en note til faktura eller hvordan? må man indsætte 1300kr,- selv så der kommmer orden i regskabet?

Skal lige siges at kunden ikke at til at få fat i på nogen som helst måde så det hele står stille nu . 

På forhånd tak . håber i kan hjælpe

Mvh Rasmus Krone  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47201
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:43

du skulle ha godkendt betaling men kun med de 5.200 kunden har betalt og du bør rykke kunden for de sidste penge som jo ellers er ud af lommen for dig. Jeg forstå som om du har godkendt som betalt 6.500 så bank står som 1300 for meget OG dine kreditorer også 1300 galt -  og nu vil ha lavet det om.

Du må faktisk som udgangspunkt ikke bare sende kreditnota fordi din kunde ikke betaler moms og du skal jo selv af med 1300 kr i moms som det er nu.

Jeg ville rykke kunden meget kraftigt. Der er ikke nogen der opdager hvis du selv gir 1300 kr ind og bogfører dem som modtaget betaling fra kunden rate 2 - men det var da tosset at skulle af med egne penge som du jo ikke kan få ud igen, for det skal jo være som om - det er kunden der har betalt - det ville jeg aldrig gøre - det er ikke korrekt - og det er jo egne penge.

Alternativ må du jo lave en kreditnota på alle 6.800 til kunden (beløb incl moms) - faktura tilbagekaldt - ny pris aftalt faktura følger - og bogføre den som betalt retur så går både bank og kreditor udestående i nul -

Dernæst en ny faktura på 4.160 kr + moms 1.040 = 5.200 kr ialt - tekst ny pris efter aftale i.f.t. faktura xxx - men så fik du kun 4.160 kr for indsatsen - og det var jo ikke fordi der var noget galt med varen eller priser, men omvendt - man må godt aftale at en pris skal sættes ned - så det er nok eneste løsning hvis du ikke vil slås for dine penge. Både kreditnota og den nye faktura skal sendes til kunden

Er du plus dinero bruger så kan det være dinero support har alternative forslag

vh John Hannover

Tilmeldt 16. Sep 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 18:39

Ja den skulle ha været godkendt med de 5,200 . 
Men det gik lidt stærk, og har godt nok aldrig været ude for at nogen ikk betaler hvad der står på faktura.

Men ja det er i hvert fald en løsning med prisen skal sættes ned og bogføre som du siger der .
Er lidt ærgeligt at skulle punge ud selv, og dumt self.

Og ja er dinero plus abbonent, så kunne være jeg lige skulle forhøre mig om der er andre udveje.

Jeg takker for hurtig respons og altid brugbar viden :)

God aften .. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)