Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uenighed om aftalt pris er med eller uden moms.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Auning
Tilmeldt 15. Nov 11
Indlæg ialt: 176
Fra  VDL Media - www.SPORT45.dk - www.ALTsport.dk Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvem har ret her ? 

Virksomhed A køber en annonce af virksomhed B. De aftaler mundtligt en pris på 22500 og A sender senere en en mail til B vdr betaling af fakturaen hvor A spørger ind ind til, om fakturaen på de 22500 kommer på mail eller brev. Dette svare B på, nemlig at den kommer på mail. 

Virksomhed B sender senere fakturaen, da kampagnen er slut, og har lagt moms oven i de 22500, dette mener A nu ikke kan være rigtig, da A mener den pris der blev aftalt i telefonen var 22500. 

Har A en sag/ret i at der er aftalt en pris på i alt 22500 ? og kan han nægte at betale differencen ? 

VDL Media driver flere portaler, skal vi hjælpe med at drive din ? kontakt os for mere info. 

Fra Aarhus V
Tilmeldt 20. Mar 14
Indlæg ialt: 27
Fra  Det lille Regnskab Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Mellem virksomheder er alle aftalte priser ex. moms - medmindre det er aftalt klart og tydeligt. 

Fra Århus
Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 168
Fra  Paragraf Advokaterne Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig. Hvis ikke andet er aftalt, så er priser mellem virksomheder altid eksklusiv moms.

Advokatfirmaet Paragrafadvokaterne

Advokatbistand - Selskabsret - Ophavsret - Lejeret - Erstatningssager - Inkasso

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingerlise Klingenberg:

Mellem virksomheder er alle aftalte priser ex. moms - medmindre det er aftalt klart og tydeligt. 

Fuldstændig enig i at en pris i et handelskøb er uden moms, momsen har jo netop til hensigt at være neutral indtil den rammer en slutbruger og virksomhed A må jo umiddelbart have fradrag i sin købsmoms.

I øvrigt skal lige tilføjes at prisen jf. købelovens § 6 må heller ikke være åbenbart urimelig. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja må tilslutte mig koret, prisen er plus moms.

Det er standard i B2B.

Jeg gætter på at dit problem måske er at du ikke har CVR nummer og kan få fradrag for momsen?

Hvis du er berettiget til at modregne købsmomsen, så er prisen reelt set 22.500.

Fra Auning
Tilmeldt 15. Nov 11
Indlæg ialt: 176
Fra  VDL Media - www.SPORT45.dk - www.ALTsport.dk Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

min kunde har CVR :) han mente blot at den samlet pris var 22500 gætter på han måske mangler kontanter til at betale siden han brokker sig over forskellen.  

VDL Media driver flere portaler, skal vi hjælpe med at drive din ? kontakt os for mere info. 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

I min optik er momsbeløbet relativt lavt - 5.625. Del beløbet - med eller uden moms :-) - og behold det gode forhold til kunden. Alternativt lad ham betale over 3 måneder. No fuss.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)