jeg ved godt at det er et rigtig gammelt sprøgsmål.... men jeg har bare svært og finde en svar lige til min tilfælde:( jeg har nogle venner som bo udenfor EU, og de har stor interesse i at købe danske varer..... jeg bliver bedt om mange gang at hjælpe med at indkøb ( legetøj, smykker, og nogen gang møbler.....). og så sender ting ud af EU til dem..... nogen gang kan de godt betale med deres udenlandsk kreditkort, så skal jeg bare står som leveringsadresse for at modtage varen..... nogen gang lykkes det ikke, så må de overføre beløbet til mig, og betaler jeg for dem bagefter. jeg er bare bang for at der kommer nogen gang noget større beløb (fx. et møbler kan godt koster dkk 10000) til min netbank. selv om beløbet bliver betalt til butik/sælger med det samme. vil jeg stadig meget gerne kunne finde en lovlig løsning for at undgå problem med skat osv...... jeg skal også sige at jeg tjener ikke penge på hel processen, ren service for barndomsvenner..... er der nogen som kan hjælpe mig med det?? |
Skal jeg have et CVR nr. hvis jeg skal hjælpe nogen udenfor EU med indkøb??
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)