Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til huslejeregulering iht. nettoprisindekset

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Mar 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude.

Jeg håber, at der en som kan hjælpe mig, da helst ikke vil rode mig uklar med min udlejer uden grund.
Jeg har lidt problemer med helt at forstå regulering af husleje, når det skal ske efter nettoprisindekset og om jeg eventuelt er blevet snydt.

Mine 2 roomies og jeg har boet i en lejligheden sammen i over 2 år nu. Lejekontrakten lød på 10.000 eksklusiv forbrug. Vi skrev under den 1/2 2013.
I lejekontrakten står der: 

"Huslejeregulering:
Den til enhver tid gældende leje reguleres 1 gang årligt med udvikling i nettoprisindekset eller lignende indeks, hvis nettoprisindekset måtte bortfalde, dog minimum 3%. Regulerings sker første gang pr. 1 januar 2014"

Vi glemte så at regulere husleje til den 1. januar 2014, men blev så gjort opmærksom på det den 1. april 2014. Hun skrev at husleje blev reguleret med 3%. Vi betalte med tilbagevirkende kraft og har nu gjort det siden. Vi tænkte ikke nærmere over nettoprisindeksreguleringen.
Vi burde nu pr. dags dato have reguleret husleje igen, men det har vi ikke gjort, da vi er usikre på om de 3% overhovedet er hvad den egentlig burde stige? 
3% er højere end inflationen og så vidt jeg har forstået så har nettoprisindekset ikke været på det. Eller tager jeg fejl?

Er der nogle som kan fortælle mig, hvad huslejen skulle have steget 1. januar 2014 og nu igen 1. januar 2015? Det ville være en stor hjælp

Mvh en lidt desperat studerende

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46684
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:13

jeg ville læse det som  nettoprisindeks - dog min 3% og dermed 3% hvert år. Jeg ville ikke skille den ved nettoprisindekset  og så kun de min 3% hvis det bortfaldt og blev erstattet af andet index - men generelt - dog minimum 3% 1/1-2014 og så fremover

Selv om det er penge for en studerende så ved jeg ikke om det er desperation værd hvis I er tre om at dele stigningen som så er enten 300 kr ved 3% eller måske 100 kr hvis det kun var nettoprisindeks - en forskel, men ligefrem desperation er voldsomt :)

index faldt faktisk for første gang længe en anelse fra okt 2014 til jan 2015

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Mar 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:09

Tak for dit hurtige svar.
Jeg må have kontaktet mine udlejer for at høre om hvad der egentlig menes. Jeg læser det nemlig som nettoprisindekset er gældende.
Desperation var måske heller ikke lige det rigtig ord. Men 300 kr eller 100 kr i måneden kan blive mange penge over flere år for en studerende :-)
Mvh Dinna 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)