Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan penge indskudt fra Privat til firmakonto trækkes fra i min private selvangivelse?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jan 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej AMINO.

Sagen er den....

Penge man sætter på en etablerings eller iværksætterkonto kan trækkes fra på ens selvangivelse.

Jeg er medejer i et ApS. og i årets løb har jeg og min kompagnon indskudt tilsammen 50.000kr. (Firmaet er stiftet i 2012, så der er ikke tale om oprettelse. Kun indskud fordi vi manglede lidt penge i virksomheden)

Mit spørgsmål er:

Kan de indskudte penge vi løbende smider i vores firma (fra privat) trækkes fra på vores private selvangivelse? altså næsten som man gør på en iværksætterkonto? 

På forhånd tak for svar.

Martin

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46709
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

for det første må i slet ikke "smide" private penge ind på den måde. Hvis I skal låne selskabet penge skal der beregnes en markedsrente af beløbet - selskabet skal betale jer samme rente som hvis de lånte på alm markedsvilkår og den rente skal I opgive til skat og beskattes af og selskabet har så til gengæld fradrag for pengene

Lån giver ikke fradrag for långiver det er jo ikke en udgift men et tilgodehavende. Se at få lavet en korrekt rente for lånet

Hvis det er noget der skal ske ofte, så overvej at give lånet som konvertibelt for så kan et evt tab af pengene ved en konkurs f.eks give fradrag som tab på aktieindkomst

http://johnhannover.blogspot.dk/2014/07/skyde-penge-ind-i-virksomhed-eller.html

forklarer mere om tingene

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)