Situationen er den at jeg havde nogen i mit netværk til at hjælpe mig med at lave mit regnskab da det var det de arbejdede med (min veninde og hendes mor). De fik mine kvitteringer for et halvt års tid, men situationen er den at mine bilag er forsvundet i min venindes skilsmisse/flytning og trods jeg har rykket for dem flere gange er de ikke fundet frem. Jeg er godt klar over hvor mit regnskab ikke skal laves fremover, men hvad skal jeg gøre i mit regnskab for den periode? Der er jo en risiko for at det ikke bliver fundet, og der er en mulighed for at det bliver fundet, men lige meget hvad hjælper det mig jo ikke her og nu.
Det værste der kan ske for dig er, at SKAT går ind og laver en vurdering af hvad beløbene kan have været. Hvis det er en enkeltmandsvirksomhed du driver, vil du kunne nyde godt af et regnskabskursus og derved selv kunne lave dine regnskaber. Men tag en snak med SKAT og prøv at "hjælpe" din veninde med at finde bilagene - ellers mener jeg, at hun potentielt er erstatningspligtig overfor dig. Her tænker jeg både tabet af bilagene og de omkostninger du får ud af det.
støtter den med at printe alle kontoudtog fra bank og så bruge lidt penge på råd fra en revisor eller måske www.regnskabsskolen.dk har folk de kan sætte på, de har en gang nappet min nabos ting og fik rimelig styr på det
Det mest vanskelige er hvis du så oven i rodet har samme bankkonto privat som i virksomheden - men så må du igang med krydser og håbe du gør det korrekt + besværligt hvis du har lavet kontant ting
Du kan ikke klare dig med bare et gæt hvis du får kontrol, du må ha så meget som overhovedet muligt genskabt og som sagt, brug lidt penge på en der vil komme med et forslag som du kan bruge i forhold til skat
Fremover scanner du alle bilag så du har dem i dropbox som du kan dele med en bogholder
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jeg har siddet og fået printet alt ud i går, heldigvis har jeg en privat konto der kun bliver brugt til erhverv ;) så det hjælper en del. Mange tak for alle jeres svar.