Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan vi få momsen tilbage?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Vi har bopæl i Spanien og køber en bærbar computer samt tilbehør i DK, som vi også henter personligt i DK.

Kan vi få momsen tilbage? Hvis ja er der nogen der har et link til en formular der skal udfyldes eller hvordan foregår det?

PFT

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

DesignYOU - Allan Hansen:

Kan vi få momsen tilbage? Hvis ja er der nogen der har et link til en formular der skal udfyldes eller hvordan foregår det?

Hvis du har købt computeren som privatperson, kan du ikke få momsen refunderet. Det er kun hvis du er bosat udenfor EU og samtidig udfører varen fra EU du som privatperson kan få refunderet momsen!

 

Er computeren købt til en virksomhed, kan du under visse betingelser få momsen retur. Først og fremmest kræver det at din virksomhed er momsregistreret i et EU-land? Er din virksomhed eksempelvis momsregistreret i Spanien, skal du have rettet den oprindelige faktura det sted du købte computeren så den i stedet er uden moms og det spanske momsnummer fremgår af fakturaen (derefter vil du skulle have den betalte danske salgsmoms refunderet fra butikken hvor du købte computeren)

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

Det hele er købt igennem vores firma i Irland, hvor vi har vat nr. dette fremgår også af fakturaen.

Men butikken (Pro consult Odense) skrev til os vi skulle lave en toldudførsel så vil de refundere momsen, ved du hvordan jeg laver en toldudførsel? Den vil de have før de tilbage betaler momsen nemlig

PFT

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I skulle ha fortalt butikken om jeres ønske om moms retur hvis I har udført den til momsreg i EU - og ved udrejse skulle I ha fået deklaration på, at I nu udførte den nye computer - ellers kan butikken ikke lave en kreditnota og så en ny faktura uden moms - hvis I bare har købt og betalt, og taget den med ud i tasken - Det kræver bevis for, at varen ER udført til andet lands momsreg som jeg ser det. Butikken er ikke forpligtet til at medvirke heller. Hvis det er noget i skal gøre FREMAD så ville jeg nu nok købe via nettet og få den sendt til jeres momsreg i Spanien (eller købe i Spanien), det er langt lettere vil jeg mene

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret John,

Vi har ikke hentet den endnu (Det gør vi sidst på ugen), men kun bestilt og betalt den, butikken vil gerne refundere momsen men skal så have en moms udførsel, talte for lidt siden med dem og her sagde de, de ikke vidste hvordan man laver den toldudførsel, men at deres kunder sender dem sådan en i tilfældet af tilbage betaling af moms....

Måske jeg skulle prøve skat i Kastrup når vi lander på Onsdag?

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

DesignYOU - Allan Hansen:

Men butikken (Pro consult Odense) skrev til os vi skulle lave en toldudførsel så vil de refundere momsen, ved du hvordan jeg laver en toldudførsel? Den vil de have før de tilbage betaler momsen nemlig

Ok, så fangede jeg problemstillingen.

 

Pro consult ville ikke løbe risikoen ved at du ikke tager computeren med til et andet EU-land. For at de må sælge en vare uden moms jf. momslovens § 11, skal de sikre sig at du rent fysisk tager computeren med ud af Danmark.

Nu ved jeg ikke om computeren er taget med ud af Danmark, eller den stadig befinder sig i Danmark?

Men ved ankomst til andet EU-land skal du på nærmeste toldkontor, og have dem til at stemple fakturaen og dermed bekræfte at varen har forladt Danmark. Pro consult skal derefter have en kopi af fakturaen inkl stemplet også burde de overføre momsbeløbet til dig og sende dig en ny faktura uden moms.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Jesper det giver mening så vi skal finde momskontoret i Spanien når vi lander og få et stempel der....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

check lige at det ikke også er i DK i lufthavnen der er et kontor til den kontrol - efter security - husker det ikke, men sådan var det vist en gang - men det kan også godt være det er told i spanien der skal stemple som ankommet der. Nogle firmaer kan det show uden ad - f.eks. Klarlund ure der sælger masser til udlændingen der så får moms retur - men forretninger har ikke den pligt det er frivilligt om de vil

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

DesignYOU - Allan Hansen:

Tak Jesper det giver mening så vi skal finde momskontoret i Spanien når vi lander og få et stempel der....

Det skal i, ja.

Det toldstempel er den eneste dokumentation som Pro Consult har i forhold til om varen har forladt Danmark.

 

Men ligesom John skriver i sit indlæg, så skal i nok fremadrette overveje at købe den inklusiv forsendelse. Hvis butikken står for forsendelse kan de sælge uden moms fra starten og i skal ikke betale mere end hvad computeren koster uden moms til at starte med.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
check lige at det ikke også er i DK i lufthavnen der er et kontor til den kontrol - efter security

Takker det tjekker vi op på :)

Tak begge 2 for jeres svar..

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)