Hej Amino, Vi skal i år betale lidt tilbage til Skattefar, og jeg kom i den forbindelse til at læse nærmere i de forskellige fradragsrubrikker. Jeg blev opmærksom på rubrik 53 og har lige et par spørgsmål. Situationen er den at min kæreste arbejder for et stutteri, hvor hun hvert år er med til en 2-3 større stævner rundt om i Danmark/Tyskland hvor hun overnatter og arbejder. Hendes arbejdsgiver betaler hende ikke yderligere rejsegodtgørelse for dette. Er det korrekt forstået at hvis man som i sådan en situation rejser og overnatter i forbindelse med sit arbejde, kan angive et fradragsbeløb i rubrikken som enten er de faktiske udgifter eller som svarer til Skats standardsatser? (199 kroner for logi og 464 kroner for kost) Hun har jo naturligvis nogle udgifter i forbindelse med disse ture. Hun har arbejdet på stedet i 3 år og har alle år været med til stævner, men vi har aldrig været opmærksom på dette før. (Vores fejl naturligvis) Er der noget i vejen for også at rette de tidligere årsopgørelser til med disse oplysninger? Bonusspørgsmål: Er det også korrekt forstået at man kan få befordring til disse stævner som midlertidig arbejdsplads? (Naturligvis kun én tur-retur eftersom hun jo overnatter) Alt hjælp prissættes! :-) Brian |
Rejse som diæter ja som DETTE LINK enten faktiske udgifter eller diæter som fradrag og ja også befordring men her skulle I gerne ha regninger vil jeg mene og ja - I kan rette tilbage normalt bare ved at rette tidl. års opgørelser men ellers kontakt skat - Forudsætning naturligvis, at hun er lønnet i jobbet
vh John Hannover