Som så mange andre er jeg på udkig efter et CMS system, til mit domæne http://individuel.dk/ ....Siden er generelt ikke ment som en primær salgs-/profileringskanal, men derfor må den jo gerne se pæn & overskuelig ud , hvilket jeg dog sagtens selv kan sætte op!
Den nuværende side er aldrig blevet færdig, og da jeg regner med løbende at få flere produkter ind, vil jeg gerne selv kunne opdatere siden/systemet.... Jeg har ikke så mange krav om fx. søgemaskineoptimering, databaser eller andet - men det skal være muligt at kunne downloade/printe PDF-filer fra siden, og det skal være muligt at tilmelde sig et nyhedsbrev på siden (altså koder fra ebrev.info), og så skal systemet være billigt....
Jeg har god erfaring med CMS og WEBshops fra Dandomain, Easyflow og Scannet, men tænker på om der ikke ku' findes et billigere system. Faldt over http://e-hjemmesider.dk/ - men det løber jo også op....Er Joomla til at finde ud af (hvordan kommer man i gang med det?), eller findes der andre gode, gratis/billige alternativer, i stil med e-hjemmesider.dk (som pt. er mit første-valg)?
Joomla er rimeligt tilgængeligt - Du kan evt. finde et 1 click install webhotel udbyder så kan du få joomla installeret fra kontrol panelet på dit webhotel.
Der findes også et væld af templates, også gratis templates så det kan du jo evt bygge videre på.
Ang. det med koder med ebrev.info så har jeg ikke brugt det, så kender det ikke, men der findes nyhedsbrevskomponenter som kan det samme som ebrev (så vidt jeg kan vurdere) de er bare gratis.
Tak for dit svar - og ja, mon ikke det ender med Joomla?! Jeg kan også se at i kan supportere, så det kan jo være jeg kontakter Jer, hvis det hele bliver for uoverskueligt....
Er der i øvrigt nogen gode råd til hvordan man skal gribe det praktiske an, nu hvor jeg har en hjemmeside der rent faktisk er oppe at køre (individuel.dk).- Skal jeg starte med at lægge min nye site på et andet domæne (fx. individu-el.dk), og så bygge det helt op dér, og så evt. senere linke eller flytte det over til det oprindelige (er det svært at flytte Joomla-indholdet fra ét domænenavn til et andet?)?
Du laver bare en mappe på dit webhotel, og kald den f.eks "udvikling" (www.indviduel.dk/udvikling), og arbejder på sitet der. Så flytter du det hele ud i roden af dit webhotel når det er færdig. Så passer databaser stadig, og du slipper for at skulle exportere databasen og skifte webhotel bagefter.
Ang. det med koder med ebrev.info så har jeg ikke brugt det, så kender det ikke, men der findes nyhedsbrevskomponenter som kan det samme som ebrev (så vidt jeg kan vurdere) de er bare gratis.
Jeg vil så lige indskyde en bemærkning om at eBrev er meget mere end blot et script, og efter min mening helt klart pengene værd.
Ja det er i123.dk ... de virker useriøse, og deres priser er alt for lave til at de vil kunne levere dig en ordentlig service. Hvis du skal have hostet din egen personlige hjemmeside er de sikkert et godt bud, men ikke til forretningssider.
Ja det er i123.dk ... de virker useriøse, og deres priser er alt for lave til at de vil kunne levere dig en ordentlig service.
Hmmm...hvilken service skal jeg da kigge efter, og bekymre mig om?? Jeg bruger pt. primært Cliche (der vel er stort set lige så billige), og deres service fejler da ikke noget (ikke fordi jeg ofte bruger det - har vel mailet/ringet til dem 2-3 gange i løbet af de seneste 3-4 år, og altid fået svar).
Og så vidt jeg har kunnet observere har der ikke været problemer med at min hjmeeside er hostet et billigt sted - den er altid (?!) oppe at køre, og mine e-mails går fint igennem (altså, så vidt jeg ved )......
I første omgang er trafikken til min side nok yderst begrænset. Jeg sælger ikke direkte til slutbrugere, men siden skal da være der, for at slutbrugere (og grossister, elektrikere og forretninger i øvrigt) kan finde relevante oplysbninger, vejledninger mv.
På længere sigt (2-3 år) kan det godt være at verden ser anderledes ud, men lige nu er mit behov ikke så stort/kritisk..........