Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webside registrering i Dmoz.org

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu er det snart 2-3 måneder siden at jeg tilmeldte www.danskfotografi.dk til Dmoz.org under fotografer og har modtaget ingen reaktion, jeg har kontaktet dem endnu engang for at blive redaktør af kategorien fotografer, da jeg har stor kendskab til branchen og vil kunne byde ind med mange rigtig gode links og samtidig er jeg fustret over at vores webside ikke bliver tilmeldt, men på denne henvendelse har jeg modtaget nøjagtigt samme reaktion, ingen!

Hvad gør jeg?

Påforhånd Tak! alle i hjælpsomme mennesker!

e-tasker.dk - Nordens største online forhandler af tasker

Fra Viborg
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 21:08
Tror du skal slå koldt vand i blodet. Det tager sin tid og som et godt ordsprog lyder:
Rom blev ikke bygget på en dag! Du er jo ikke den eneste i denne verden der laver et nyt site der skal tilmeldes

Kan se du også har beklaget dig lidt om google hvor du råber op om det samme.
Som jeg sagde i starten....... det tager sin tid men det skal nok komme.

Peter Tidemand

Enlig-far.dk Det største fællesskab for danske fædre

Fra Viborg
Tilmeldt 7. Feb 06
Skrevet kl. 21:13
Hej

Du kan ikke gøre noget! DMOZ er baseret på frivillige kræfter, og der er STOR forskel på, hvor meget indsats de enkelte redaktører lægger. Jeg er selv redaktør på DMOZ, og jeg har en fast rutine, hvor jeg tjekker tilmeldinger to gange ugentligt. Men det er altså ikke alle, der gør det. Redaktører har heller ikke pligt til at meddele dig, hvis du er blevet afvist.

Så.... så''n er det, desværre.

Peter Tidemand

Fra Viborg
Tilmeldt 7. Feb 06
Skrevet kl. 21:19

her er hvad de skriver ang tilmelding og tiden der efter................... it may take several weeks or more before your submission is reviewed.

Altså er 2-3 mdr meget normal

Peter Tidemand

Tilmeldt 5. Dec 05
Skrevet kl. 21:23
hmm.. klaphatte - Sikke noget bæ

Tålmodighed er en svær ting

Så i princippet kan kategorier være misvedligeholdte i meget lange perioder uden nogen gør noget ved det.

Fra Viborg
Tilmeldt 7. Feb 06
Skrevet kl. 21:31

Dig og Internettet er vist ikke i samme båd

Nej spøg til side.... Jeg vil slutte af med at råde dig til at vente og give det tid (deja vu )

Så det burde lukke dette emne.

Peter Tidemand

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 09:56
Kan godt følge dig, sidder selv i samme situation. Tilmeldte først min side og søgte senere om at blive administrator, men har intet hørt. Kan se at biblioteket blev opdateret 14 dage før jeg tilmeldte min side, så lidt må der ske, men man kan da godt få fornemmelsen af at der sidder nogle som er blevet redaktører for at holde konkurrenterne ude af "deres" bibliotek.

Der er vist nok et forum hvor du kan spørge til din tilmelding (adressen var i en af de mails de sendte), men som regel siger de bare: den ligger til godkendelse, hav tålmodighed.
Tilmeldt 5. Dec 05
Skrevet kl. 21:52
Tænkte på at ansøge i en anden kategorie, eller ansøge igen, vil dette kunne skade min første ansøgning?

Fra Herlev
Tilmeldt 15. Feb 06
Indlæg ialt: 47
Fra  StudioOne Skrevet kl. 08:50

Hej Jesper.

Jeg er også fotograf og sidder i præcis samme situation. Jeg har tilmeldt min weside til DMOZ for et lille år siden uden resultat. Har prøvet at genindsende linket, men der sker ikke en disse. Så jeg tror at fotograf-siden på DMOZ er gået død 

Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 09:43

Hvis man ikke får sit link med i DMOZ, skal man IKKE indsende det samme link med samme tekst igen - det gør bare at man kommer bagerst i  køen igen.

Der er meget stor forskel på hvor lang tid der går før (hvis) man bliver optaget, afhængig af kategori.
Der er intet galt i at være repræsenteret i flere forskellige kategorier, men KUN hvis de har direkte relevans for dit firma.

Når man tilføjer sit site til DMOZ er det meget vigtigt at man finder frem til den helt rigtige kategori(er), og skriver en kort BESKRIVENDE tekst der passer 100% til den kategori man søger i. Se hvordan andre er opført, check retningslinierne mm. Jo bedre man gør forarbejdet, jo større er chancerne.

Vi er pt internt ved at prøve at optimere vores DMOZ placeringer, og har pt 2 som var vigtige for os.
Det tog ca 10 dage for dem begge at blive optaget.

Så kort og godt - gør et grundigt forarbejde, og prøv evt at se lidt objektivt på jeres submissions (eller få en anden til at kigge på det os se om det giver mening)

Nå ja forresten - de kan også sagtens finde på at ændre den tekst man sender ind - sket et par gange for mig/mine kunder.

Held og lykke med det.
Side 1 ud af 3 (21 indlæg)