Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan en leverandør det?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Feb 15
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Nyskerrig på om en leverandør kan hæve prisen som de vil? Eller give mig en indkøbspris og en anden virksomhed, en anden??
Nogen der ved. Det?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:22

det korte svar på begge spørgsmål er ja det kan de med mindre I har en skriftlig aftale om andet. Normalt vil man vel varsle en prisstigning, men det er ikke et krav og at sælge til forskellige priser til forskellige kunder B2B er helt almindeligt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Feb 15
Skrevet kl. 14:30

Okay.. (Tak for svaret iøvrigt) Men har man ikke en form for krav på at vide hvorfor de hæver priserne? Vil det ik skulle dokumenteres på fakturaerne fra leverandøren? Eller vil de blot kunne skrive varens nye og højere pris?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12911
Skrevet kl. 14:41

Vicki0805:
Men har man ikke en form for krav på at vide hvorfor de hæver priserne

Du har ikke krav på noget som helst så længe der ikke er indgået en eller anden aftale der omhandler pris.  Normalt vil det dog være god kutyme at varsle evt. kommende prisstigninger i rimelig tid. 

Om vare er du har købt kan anses for ubilligt jvf.  § 5 i købeloven skal jeg ikke kunne udtale mig om.

Uddrag fra købeloven. 

Om bestemmelse af købesummen

§ 5. Er køb sluttet, men intet aftalt om købesummens størrelse, har køberen at betale, hvad sælgeren fordrer, for så vidt det ikke kan anses for ubilligt.

§ 6. Er i handelskøb regning (faktura eller nota) tilstillet køberen, og gør han ikke, så snart ske kan, indsigelse mod den i regningen anførte pris, er han pligtig at betale denne, medmindre lavere pris oplyses at være aftalt, eller regningen er åbenbart urimelig.

Tilmeldt 24. Feb 15
Skrevet kl. 14:55

Iskoldt alligevel...
Så en leverandør kan i virkeligheden hæve prisen til en forhandler og samtidig handle 'normale' eller lavere priser med en anden forhandler... Kun fordi de vil ...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:02

Vicki0805:
Iskoldt alligevel...
Så en leverandør kan i virkeligheden hæve prisen til en forhandler og samtidig handle 'normale' eller lavere priser med en anden forhandler... Kun fordi de vil ...
lige som en kunde - netop også uden noget andet skriftligt aftalt - kan gå væk fra en forhandler fra dag til dag og købe fra en billigere - 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Feb 15
Skrevet kl. 16:10

Ka godt være det er mig der ik har business sans, men sys det er lidt Bob bob at leverandøren kan give forskellige indkøbspriser til sine forhandlere (på samme produkt) bare sådan...
Hmmm

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12911
Skrevet kl. 16:17

Vicki0805:
samtidig handle 'normale' eller lavere priser med en anden forhandler... Kun fordi de vil ...

Der kan jo være mange grunde til andre kunder får lavere priser såsom, mængde eller rammeaftale, betalingsbetingelser ... osv.  Det hele kunne jo af en eller anden grund være at de ikke gider handle med dig - en pæn måde at sige det på er ved at hæve prisen, så det ikke er attraktivt at handle med dem. 

Har du ikke aftalt priser eller fået en prisliste fra dem? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:04

Har du prøvet at spørge din leverandør?

Tilmeldt 24. Feb 15
Skrevet kl. 20:49

Det er ikke fordi jeg står i siturationen-undrede mig blot..:)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)