Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En lille udfordring vedr. fragt fra Italien

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Nov 14
Indlæg ialt: 12
Fra  fancyliving.dk Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nu åbnet min webshop; fancyliving.dk - Tag et kig - og hjælp mig meget gerne ved at dele og "like" på Facebooksiden. :-)

Jeg har købt en webshop via Aminos Virksomhedsbørs. Jeg har nu lavet den helt om og fundet nye leverandører.

Den tidligere ejer kørte med 100 % gratis levering. Han havde to leverandører og de sørgede begge for levering fra dem ud til slutkunden. Deres pris for leveringen var inkluderet i indkøbspris på varen.

En af mine nye leverandører sørger ikke for transport til mine kunder. Så det skal jeg arrangere. Jeg har spurgt et par fragtfirmaer hvad det koster og som eks. har jeg fået en ca. pris på en levering på 140 kg. = 3000 kr. Fra Italien til min slutkunde. Det er sikkert fair nok, det er en lang tur. Men varen kan variere fra en enkelt lampe til et tungt marmorbord eller et helt reolsystem. Så jeg aner ikke hvad prisen vil blive for fragten, det kan koste lidt eller rigtigt meget. Og 3000 kr. er pænt meget at lægge oveni en - i forvejen dyr - vares pris.

Skal leveringsprisen være skjult i en højere salgspris eller skal der beregnes leveringspris efter vægt på hver vare?

Er det ok at et bord der egentlig burde koste f.eks. 20.000 kr. kommer til at koste 23.000 kr. fordi det koster 3.000 kr. at få det hjem? Vil I i så fald vise på fakturaen at de 3.000 kr. er for fragt? Skræmmer den dyre levering kunden til at afbryde købet?

Skal jeg fjerne "Gratis levering på alle varer" eller har det meget stor salgsværdi at der står "Gratis levering" på min webshop? Som jeg ser det (og jeg er jo altså nybegynder, så måske tager jeg fejl) kan en kunde komme til at betale alt for meget i fragt hvis jeg lægger et fast fragtbeløb oveni min salgspris, eller jeg kan tabe penge på varen fordi fragten overstiger hvad varens pris kan bære.

Jeg håber at mine spørgsmål giver mening, og at nogen af jer igangværende iværksættere kan hjælpe med et par inputs - hvad gør I?

 

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)