Sidder med mit årsregnskab for 2014 og en af mine venner minder mig om, at man jo kan fratrække diæt, når man som mig kører rundt dagen lang og køber mad diverse steder.
Mit spørgsmål er så, nu hvor jeg kun har mit bankudtog med en hel masse, tankstationer, 7/11's og alt muligt andet. men ingen kvitteringer, kan jeg så bruge det til noget som helst?
Mit spørgsmål er så, nu hvor jeg kun har mit bankudtog med en hel masse, tankstationer, 7/11's og alt muligt andet. men ingen kvitteringer, kan jeg så bruge det til noget som helst?
Et generelt svar på dit spørgsmål vedrørende brug af bankudtog. Det er et krav, at du kan dokumentere hver enkelt udgift. Jeg vil mene, at det er en gråzone mht. bankudtog, fordi du i princippet også kunne have købt blomster til din kæreste og alt muligt andet. Omvendt, hvis du er væk i over 24 timer, så skal du jo fodres af somme tider, og så kan du måske godt liste det igennem med udtogene til dokumentation i en egentlig rejseafregning, men indenfor rimelighedens grænse.
og du har jo også fået svar om at du ikke kan trække spor fra andet end for rejser over 24 timer og nej skat ville aldrig idag acceptere at du tog ting bare fra bankkonto - der ville skulle være kvittering og der ville skulle stå i forbindelse med hvilken præcis rejse og samlet være oversigt over rejsens formål - kunne være mails med aftaler, katalog fra messe osv - så
Rejse 24 timer OG kvitteringer + rejsens formål klar dokumenteret - ellers vil du ikke kunne regne med accept - Du skal regne med, som ejer, at ha meget hårde dokumentations krav i forhold til en ansat -