Hej Amino, Det er sådan at jeg har købt mig frem til noget på min hjemmeside som jeg skal bruge for par 100 kr, jeg vil ikke komme ind på beløbe men det er sådan at jeg vil still spørgsmål omkring det da jeg er blevet usikker på det? Jeg har modtage en fakture fra ham som jeg har købt noget af til en pris, Jeg skal derfor høre om jeg har forstå det helt rigtig?, Mit spørgsmål er: Hvis beløb er 500 inkl moms, så er det MED Moms man betaler?, det vil sige når jeg bogfører den faktura på 500 kr inkl moms så betaler jeg bare ham de 500 kr lige ud og så oplyser jeg det til skat at jeg har brugt 500 kr og så vil jeg modtage 100 kr af skat tilbage eller hvordan skal jeg forstå det? Moms osv, det har jeg haft svært ved at forstå men hvis der en person som vil forklare mig det på "brugervenlig måde" så kan det måske være at jeg forstå det :) På forhånd tak for hjælpen. |
Hej.
Du har forstået det rigtigt. Hvis du køber noget med/inkl. moms til 500 kr, så er de 100 kr. moms. Hvis du bogfører det som du siger på en konto med moms, skal du bare give Skat besked om det. Men det er kun de 100 kr.s moms, du skal oplyse, ikke 500. Men ellers er det rigtigt. 😊 Nu går jeg så ud fra, at du er momsregistreret.
Du kan godt få en længere historie om moms, men jeg foretrækker, kun at svare på der, der spurgt om - for ikke at forvirre. Du spørger bare igen, hvis det er.