Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan foregår det moms??

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Allerød
Tilmeldt 27. Dec 11
Indlæg ialt: 797
Fra  Ordklar.dk Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Det er sådan at jeg har købt mig frem til noget på min hjemmeside som jeg skal bruge for par 100 kr, jeg vil ikke komme ind på beløbe men det er sådan at jeg vil still spørgsmål omkring det da jeg er blevet usikker på det?

Jeg har modtage en fakture fra ham som jeg har købt noget af til en pris,

Jeg skal derfor høre om jeg har forstå det helt rigtig?,

Mit spørgsmål er:

Hvis beløb er 500 inkl moms, så er det MED Moms man betaler?, det vil sige når jeg bogfører den faktura på 500 kr inkl moms så betaler jeg bare ham de 500 kr lige ud og så oplyser jeg det til skat at jeg har brugt 500 kr og så vil jeg modtage 100 kr af skat tilbage eller hvordan skal jeg forstå det?

Moms osv, det har jeg haft svært ved at forstå men hvis der en person som vil forklare mig det på "brugervenlig måde" så kan det måske være at jeg forstå det :)

På forhånd tak for hjælpen.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 01:11

Hej.
Du har forstået det rigtigt. Hvis du køber noget med/inkl. moms til 500 kr, så er de 100 kr. moms. Hvis du bogfører det som du siger på en konto med moms, skal du bare give Skat besked om det. Men det er kun de 100 kr.s moms, du skal oplyse, ikke 500. Men ellers er det rigtigt. 😊 Nu går jeg så ud fra, at du er momsregistreret.
Du kan godt få en længere historie om moms, men jeg foretrækker, kun at svare på der, der spurgt om - for ikke at forvirre. Du spørger bare igen, hvis det er.

Fra Allerød
Tilmeldt 27. Dec 11
Fra  Ordklar.dk Skrevet kl. 01:25

Jørgen Kirkegaard (DataKons ApS - 5054 3971):

Hej.
Du har forstået det rigtigt. Hvis du køber noget med/inkl. moms til 500 kr, så er de 100 kr. moms. Hvis du bogfører det som du siger på en konto med moms, skal du bare give Skat besked om det. Men det er kun de 100 kr.s moms, du skal oplyse, ikke 500. Men ellers er det rigtigt. 😊 Nu går jeg så ud fra, at du er momsregistreret.
Du kan godt få en længere historie om moms, men jeg foretrækker, kun at svare på der, der spurgt om - for ikke at forvirre. Du spørger bare igen, hvis det er.

Hej Jørgen,

Ja jeg er momsregistreret da min virksomhed er ordklar.dk. men har jeg valgt at gør det rigtig på dinero omkring de 500 kr hvis jeg har forstå det rigtig?, 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jesper Petersen:

Jeg har modtage en fakture fra ham som jeg har købt noget af til en pris,

Jeg skal derfor høre om jeg har forstå det helt rigtig?,

Mit spørgsmål er:

Hvis beløb er 500 inkl moms, så er det MED Moms man betaler?

For det første - så skal den moms fremgå klart af fakturaen du har fået. Det er ikke noget du selv regner ud. Der skal stå tydeligt 400 kr + moms 100 kr  - 500 kr ialt og sælgers CVR skal være med på fakturaen

Ellers ved du jo ikke om der er moms på. Der er masser af regninger uden moms, fra folk der ikke er momsregistrerede 

HVIS der står som nævnt og du dermed kan SE at der er moms på, så bogfører du købet i et regnskabsprogram som KØB 500 kr - og programmet lægger selv 400 kr som omkostning og 100 kr som moms

Hvis det lyder for besværligt, så søg en online bogholder der hjælper dig uden det er så dyrt - og du kan koncentrere dig på det du er bedst til

god vind med det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Allerød
Tilmeldt 27. Dec 11
Fra  Ordklar.dk Skrevet kl. 01:51

Der står i fakturaen;

Kategori område: Udvikling 

Programmering arbejde 

Antal: 1

Enhedspris: 400.00 kr

Moms: 100,00 kr

I alt inkl. moms 500.00 kr

(Der står også CVR nr)

Jeg tro som sagt at jeg har forstå det nu efter som i har forklare mig det nu, og jeg er også sikker på at jeg har gjort det rigtig.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:55

Ja virker helt rigtigt - ha en god nat

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)