Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udgift til rejse til Kina for at hjælpe kunde og forhåbentlig forlænge konsulent kontrakt

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Feb 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen alle,

nu John har givet så fantastisk en velkomst tænkte jeg at jeg ville skrive spørgsmål nummer 2. 

Vi har pt en 4 måneders konsulent kontrakt på et betydeligt beløb. Vores firma har ekspertise i at få danske firmaer til Kina, og det er hvad projektet omhandler. 

Min kone og jeg har fået flere nye kontakter som er interesserede i at danner partnerskaber med vores kunde. Men da det er Kina er vi mød til at mødes person-2-person med disse personer i Beijing, Shanghai og Shenzhen. Det danske firma er ikke interesseret i at betale rejsen pt da vi ikke har haft resultater endnu, som tyder på at Kina er værd at satse på. Det mener vi dog bestemt det er, og derfor overvejer vi for egen regning at rejse til Kina og tage disse møder, så vi har solide partnerskaber klar hvis/når projektet bliver en succes.

Spørgsmålet er så:   Hvordan trækkes disse udgifter fra?

Hovedudgifter vil være hotel og fly. Alt andet er så relativt lave beløb at vi helst selv dækker dem. Min kone er kinesisk og jeg boede derude i 6 år, så vi spiser meget billigt og tit steder hvor de ikke kan udstede faktura.

Derudover er firmaet kun ejet af min kone, hvor jeg betragtes som medarbejdende ægtefælle. Hun har styr på det kinesiske, og jeg skaber tillid ved at være dansker og derfor er det essentielt at vi begge er derude. Gør dette ejerforhold nogen forskel på hvordan og hvor meget der kan trækkes fra?

I sidste ende er spørgsmålet, om dette kun tæller som repræsentation og derfor er det kun 25% der kan trækkes fra, eller om dette kan ses som en egentlig udgift?

Mange tak, og hvis der er nogen som har spørgsmål omkring Kina så siger I endelig til :-)

-Jørgen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:53

det er rejser http://johnhannover.blogspot.dk/2014/11/bogfring-af-rejseudgifter-momsmssigt.html  og normalt fradrag som udgift. Bare se til at dokumenter møder osv (email aftaler osv) så der ikke kan være tvivl om det ikke var ferie - så er der fradrag for fly - hotel - mad osv Få evt hotel eller forretningsforbindelse til at hjælpe med evt taxibon o.l. da de ikke er vilde med at skrive sådanne (og jo også har en lidt anden typografi end vor Stick out tongue

Ikke noget med moms  da der ikke er flymoms og ikke fradrags-moms på hoteller osv - alt er udgift. Udgår igen fra det at, du er registreret som medhjælpende ægtefælle i overskudsdeling/løn

Stor nytte for dig at ha kinesisk kone her - da man ellers let kommer ud til møder med nogen der ikke helt var det de fremstod som i emails (specielt produktioner som i virkeligheden ikke ejer de produktioner de ellers så fint står som - har prøvet det på mindst 30 sådanne Kina ture)

god tur 

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 11:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg var engang ansat af en organisation, hvor der sad en fra skattevæsenet i bestyrelsen. Jeg skulle på en rejse til Thailand, og da min daværende kone var thai, så var der særlige forhold omkring rejsen, som bestyrelsesmedlemmet fra skattevæsenet vidste, at skattevæsenet ville kunne finde på at fokusere. Der skal altså være langt stærkere dokumentation for sådan en forretningsrejse til ens kones hjemland, og med hende som ledsager, end der normalt skal være.

Hilsen, Robert

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)