|
I Dinero er kundeopdelte debitor-konti erstattet af en konto med samlet debitor-beløb 53000, så jeg blev lidt forundret, da jeg konstaterede at ikke-betalte fakturaer ikke overføres til næste regnskabsår ved afslutning af et regnskab. Man er derved afskåret fra at udligne fakturaer ved indbetaling, og derved forbliver disse fakturaer også i kontakters kunde-saldoliste. Jeg har ikke kunnet gennemskue en løsning på dette i 2015-regnskabet, og har derfor gået tilbage i 2014-regnskabet, udlignet fakturaer via mellemregnings-konto, og endelig i 2015-regnskab separeret det samlede beløb på ny konto 53001 (ubetalte 2014-fakturaer), for at holde det adskilt fra faktisk 2015-omsætning. Det er jo lidt bøvlet, og jeg er bange for, at jeg har set mig blind på et eller andet. 1) Har jeg afsluttet 2014-regnskab forkert? 2) Er det normalt, at ikke-betalte fakturaer ikke overføres til nyt regnskabsår? 3) Mens samtidig gammel debitor-gæld indgår i kunde-saldoliste? 4) At man ikke kan fjerne disse gældsposter fra kunde-saldoliste? Ellers fungerer Dinero og særlig bank-import enormt fint til mit behov. mvh Allan Hansen |
hvis du afslutter 2014 så overføres ubetalte og alle andre fakturaer til det nye regnskabsår 2015 og kan bookes af som betalte i 2015 - så et eller andet er gået galt her hvis du korrekt har valgt at afslutte 2014 og fået nyt 2015 regnskabsår. Prøv support@dinero.dk om de lige kan hjælpe. Ved ikke om det gælder alle eller kun betalene medlemmer
Bliv gratis medlem