Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tvangsopløsning af selskab

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Feb 12
Indlæg ialt: 22
Fra  FixmiPhone.dk Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har brug for lidt hjælp. 

Jeg er medejer af et selskab (Miico.dk), som vi ikke har kunnet få til at køre som vi gerne ville. Det skal siges at det har kørt på hobbyplan, og at der derfor ikke er voldsomt mange penge indblandet, og jeg og de andre ejere har fuldtidsarbejde ved siden af.

Nu har vi så valgt ikke at aflevere årsregnskab, da der ikke var penge til at betale en revisor for at lave det, så selskabet kan blive tvangsopløst.

Da jeg står oprettet som direktør i selskabet, er jeg nu blevet indkaldt til møde i skifteretten, hvor jeg skal møde op med årsregnskab og fortegnelse over anpartshavere. 

Her kommer så spørgsmålet. Hvad sker der, hvis jeg ikke dukker op? Kan jeg ringe og klare den pr. telefon?

Mvh

Michael 

Tilmeldt 6. Jan 10
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 09:32

Hvis det du skriver er hele sandheden om selskabet, så er det bare at møde op.

Du får næppe lov at klare det via telefon.

Et selskab uden mange bank posteringer og hvor der ikke har været mange penge indblandet, er en smal sag at gøre rede for.

Så tag du bare afsted med oprejst pande, gør din pligt som direktør, og fortæl hvad der har været af aktivitet i jeres selskab, og hvorfor I har valgt at lade det gå til tvangsopløsning.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 09:36

MichaelColding:

Her kommer så spørgsmålet. Hvad sker der, hvis jeg ikke dukker op? 

Først og fremmest kan du ringe til retten, de har som myndighed en vejledningspligt overfor dig. Der kan du i hvert fald få konsekvenserne ved en udeblivelse forklaret.

MichaelColding:

Kan jeg ringe og klare den pr. telefon?

Der skal møde en repræsentant for selskabet i skifteretten ved en tvangsopløsning, der skal gives oplysninger om hvilke aktiver og passiver der er tilbage i selskabet. Men i forlængelse af første spørgsmål, så spørg ved retten om det kan klares telefonisk.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:17

MichaelColding:
Hvad sker der, hvis jeg ikke dukker op? Kan jeg ringe og klare den pr. telefon?

Følg Jespers gode råd om at ringe til Skifteretten. Du skal være opmærksom på  at udeblivelse uden lovlig forfald kan betyde at Skifteretten træffer beslutning om at du skal politifremstilles.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:09

Og vær opmærksom på, at hvis du som indkaldt ikke giver de korrekte oplysninger (læs bevidst fortier eller lyver om noget), så kan der ske hæftelsesgennembrud så ejere kan komme til at hæfte, men du skal bare svare korrekt ud fra det bedste du ved - hvilket lyder let her - og så tager det kort tid (telefon eller fremmøde - men bliv endeligt ikke væk)

Giv jeres kreditorer en god orientering - de er næppe skyldige i, at det gik galt og fortjener ordentlig behandling - og så husk at I ved tab af anpartskapitalen får fradrag i form af tab på aktieindkomst for det tabte

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Feb 12
Indlæg ialt: 22
Fra  FixmiPhone.dk Skrevet kl. 11:14

Mange tak for jeres svar.

Jeg har ringet til skifteretten, for at høre nærmere.

Jeg har lavet en aftale med dem om at jeg ikke behøver at dukke op, hvis jeg bare er disponibel på telefonen den dag mødet skal føre sted.

Tak for input.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)