Hej Aminoer Har fået en idé / tanke, som på mønter fleksjobsordningen omkring arbejdsgiver tilskud m.v. Det jeg nævner nu er sådan ca. regler, så ingen grund til irettesætte dem. Hvis en arbejsgiver ansætter en fleksjobber på f.eks. 10 timer ugentligt med en ydeevne vurderet til 50 %, så betaler arbejdsgiver således kun en løn, svarende til 5 timer pr. uge. En arbejdsgiver vil dertil få dækket ca. 40 til 45 % af en overenskomstlønnen, feriepenge m.v. F.eks. 5 timer af samlet kr. 175 = kr. 875 og efter tilskud er arbejdsgiver netto udgift pr. uge kr. ca. kr. 480 Dertil findes der en bonus, der kan søges om, hvor bonus er kr. 20.000 efter 9 måneders ansættelse. 9 måneders lønudgifter er i dette tilfælde kr. 18.750 og med Bonus så de første 9 måneder lønudgifter faktisk = kr. 0 Andre fordele er at ved sygdom, har arbejdsgiver ingen udgifter + en del andre tilskudsregler.. Fleksjobbere har jo mange forskellige tidligere kompetancer, som de enten slet ikke kan bruge eller i meget reduceret omfang. Det er sådan at jeg har en rimelig kontakt til jobcentre samt deres forskellige partnere. Personligt er jeg 100 % inde i alle telemarketings forskellige segmenter , både som anvender og udvikler - så min idé / tanke er at tilbyde de fleksjobs parate personer, som kan og vil, en all-round uddannelse omkring f.eks. telemarketing salg og mødebookning inkluderet diverse praktiske udfordringer. Formålet er at virksomheder udover at kunne gøre brug af personens andre kompetancer, nu også får deres egen telemarketings person til B2B. Der er nok 55 forskellige brancher, som helt eller delvist har B2B handel og samtidig er der masser af virksomhedsledere som har berøringsangst + manglende forstand på optimal telemarketing og så er der også lige den manglende tid. Telemarketing kan jo bruges på meget forskelig vis og helt lokalt, lige fra direkte salg, info om kampagner, kundeserviceopgaver, mødebookning ect. Efter personerne er blevet klædt på, så er det selvfølgelig min opgave at finde relevante virksomheder, hvor borgerens kompetancer passer ind og så booke et møde mellem virksomheden og borgeren og dennes virksomheds konsulent. 1) Vil din virksomhed generelt set, kunne være socialt ansvarlig til at ansætte en eller flere personer i fleksjob ? 2) Vil min idé, være noget som i mener, kunne vurderes positivt og brugbart derude eller ? / Henrik
|
Ville i selv ansætte ?
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)