Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Får man reelt ud af noget ved en fogedsag???

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Aug 12
Indlæg ialt: 20
Fra  Brødsgaard Byggeri Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en kunder der ikke betaler en faktura.

Jeg har forsøgt med rykkere, tlf.opkald, forslag til afdragordninger mv. 

Men jeg får ingen respons. Jeg har heller ikke hørt noget til at der er nogen indvendinger mod fakturaen.

Ny tænker jeg så at sende den videre til advokat for at få sagen indbragt i fogedretten. HEr tænker jeg at der må kunne foretages udlæg i kundens aktiver.

Bil, hus mv.

Men så er min tanke. Hvad hvis kunden reelt ikke ejer noget rigtigt af værdi? Jeg har en idé om at det meste står i hans kones navn.

Hvad er der så at hente ved en evt. fogedsag? Blot yderligere omkostninger eller?

Jeg vil vel heller ikke få noget ud af at kunden bliver erklæret pers. konkurs?

Hvad er de kloge Aminoers tanke????

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:34

Du har ret - der er en risiko for at du ikke får noget andet end lidt ekstra omkostninger men af princip synes jeg altid, specielt når der ikke er anket eller andet, at man skal lade den gå til fogeden. Ellers er der jo helt frit spil for folk til ikke at betale. 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:42

Lennik:

Men så er min tanke. Hvad hvis kunden reelt ikke ejer noget rigtigt af værdi? Jeg har en idé om at det meste står i hans kones navn.

Hvad er der så at hente ved en evt. fogedsag? 

Der er jo et godt spørgsmål, måske ingenting! måske det hele! Har du set om din kunde har nogen tilgængelige regnskaber? eller tjekket om han står som ejer af noget fast ejendom (man kan se en del på tinglysning.dk mm.)

Så hvis du på forhånd ved han ikke har nogen aktiver der kan gøres udlæg i, så er incitamentet til at indlede en sag måske ret lille.

Lennik:

Blot yderligere omkostninger eller?

Der er også noget signalværdi forbundet med at indlede en sag, hvilket ikke kan gøres op i kroner og øre. Det er en smagssag om man tager dette perspektiv i betragtning, men man sender i hvert fald et signal om man ikke falder på halen for alle undskyldninger.

Fra Århus
Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 168
Fra  Paragraf Advokaterne Skrevet kl. 13:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal altid gå efter at inddrive gæld, uanset om vedkommende har penge eller ej. Når først du har en dom, så kan du vente op til 10 år, før den skal i fogedretten igen (3 år hvis du ønsker max. renter), så du vil have fat i skyldner i lang tid. 

Forestil dig at du ikke gør noget, og din skyldner så fortæller sin nabo/ven/fætter, at du ikke forfølger kravene, hvis der ikke betales. Dine næste mange mange kunder vil forsøge at snyde dig på samme vis, og det vil være meget dyrere i længden.

Der er en grund til at P-selskaberne forfølger alle krav ved retten, selvom det ikke kan betale sig i den enkelte sag. Det er fordi, at det vil sprede sig med lysets hast, at de ikke forfølger p-bøderne, og pludselig er der ingen, der vil betale deres p-bøder til selskabet. Så selv om det i det enkelte tilfælde kan være en underskudsforretning (og det ved du ikke om det kan), så skal kravet altid forfølges.

Advokatfirmaet Paragrafadvokaterne

Advokatbistand - Selskabsret - Ophavsret - Lejeret - Erstatningssager - Inkasso

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12856
Skrevet kl. 14:11

Hej Søren

Hvad mener du med nedenstående?

Søren Vasegaard Andreasen:
(3 år hvis du ønsker max. renter

Jeg er fuldstændig enig med Søren at man altid skal gå efter at inddrive gælden. Jeg har haft flere skyldnere i retten selvom det virkede lidt håbløst - men alle kom til penge indenfor et år - så jo det kan godt betale sig på langt sigt.  

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 14:22

Ravn:

Hej Søren

Hvad mener du med nedenstående?

Søren Vasegaard Andreasen:
(3 år hvis du ønsker max. renter

Han mener vel ? at rentekrav forældes efter 3 år  

Tilmeldt 8. Aug 12
Indlæg ialt: 20
Fra  Brødsgaard Byggeri Skrevet kl. 11:35

Du skal altid gå efter at inddrive gæld, uanset om vedkommende har penge eller ej. Når først du har en dom, så kan du vente op til 10 år, før den skal i fogedretten igen (3 år hvis du ønsker max. renter), så du vil have fat i skyldner i lang tid. 

Vil det sige at når jeg så blot har en dom på at kunden skylder mig pengene, vil jeg altid kunne gøre krav på mit tilgodehavende, såfremt han kommer til penge? Og hvis ikke er det en tur i fogedretten igen om 10 år? Og hvis han ejer noget af værdi, kan jeg så få udlæg i dette.? Altså evt en bil eller lign.? (Tror nu desværre ikke der holder den vilde vognpark på adressen.) Men så vil jeg vel have krav på penge han får ud af et evt salg? Eller har jeg helt misforstået det med udlæg?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)