Hej Amino. Vi går og overvejer mulighederne for at investere i en udlejningsbolig, og har søgt en del på området. Desværre er de fleste tråde der er besvaret vedr. privat folk, og dette er ment som en ApS invistering. Min tvivl omhandler lånet man opretter for at have den krævet kapital. Nærmere betegnet afdragene deraf. Er afdragene en udgift for firmaet, og derved modregnet overskuddet. Altså, Afdrager med 10.000 om året, og udlejer for 12.000. Så er det reelle overskud 2.000? så vidt jeg kunne læse mig frem til så er afdrag ikke en "udgift", når det er en privat der har investeret, men det er vel ikke gældende når det omhandler et selskab. Håber at der er nogen der kan og vil hjælpe. På forhånd mange tak. mvh. Daniel Andersen |
nej afdrag er aldrig en udgift det er renter men aldrig selv afdraget. Det gør ingen som helst forskel om det er ApS eller ej. Lån og afdrag har ingen skatte effekt, helt lige så lidt som penge i banken den modsatte vej har det - det er kun renter der er en udgift