Jeg står og skal have indkøbt nogle nye dk domæner, men min normale webudbyder er ret dyre med dem i forhold til andre. Kan man købe og eje dem hos en anden udbyder, og stadig henvise dem til en hjemmeside som er hostet hos mit normale webhotel?
Er der noget skidt ved denne løsning, i forhold til SEO osv.?
Det kan man sagtens, du skal bare være opmærksom på at denne udbyder faktisk også understøtter dette, i form af et tilhørende webhotel/Forward-funktion.
Ja - nogle skumle udbyder med manuelle processor, har som regel et flytnings gebyr på DK domæner.
Internationale domæner, er det normal kutyme, at man betaler et ekstra års abb for domænet - men det bliver bare lagt oven i domæne tiden, så det har ikke den store betydning.
Vil sige det er meget skummelt hvis man som ny udbyder opkræver penge for at indtage et DK-domæne, hvis kunden kan tilføje domænet som 'tillægsdomæne'/'addon domæne' på sit webhotel, så vil udbyderen da forhåbentligt ikke opkræve noget gebyr, da de allerede betaler for DNS så (Ikke fordi DNS koster alverden anyway, hvis du ikke har et AnyCAST netværk).
Så det burde altid være gratis med redelegering af DK domæner, hvis ikke din udbyder er lidt skummel.
PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.