Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til TFP shoot med salg af produkt

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. May 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen!

Jeg har fået den idé at jeg gerne vil videresælge brugt tøj, ved hjælp af at tage nogle fantastiske billeder af tøjet båret af smukke modeller.
Modeller har jeg nok af, men jeg er i tvivl når det kommer til det juridiske.
Mit spørgsmål til jer er, er der noget jeg skal være opmærksom på juridisk?

Må jeg lave det i form af TFP shoot hvor modellen ikke får løn for sit arbejde men får billederne hun kan bruge til hvad hun måtte ønske, og må jeg videresælge tøj der er brugt hvis jeg oplyser det er det? 

Håber det giver mening - tak for jeres tid. Skype-Smile

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld jeg siger det lige ud ... Men hvis du får en model til og en fotograf til at tage reklamebilleder for dig, så er der ikke et TFP shoot - men derimod et ganske almindeligt photoshoot. TFP er en aftale der indgåes mellem en model og en fotograf om intern udveksling af ydelse uden betaling, med andre ord på fotografen og modellen hver for sig bruge billederne men ingen af dem får betaling.

Det du reelt spørger om er om det er gratis at overtale en model og en fotograf til at arbejde gratis for dig ... og ja det er i princippet lovligt, og hvis det er sådan du ønsker at drive din forretning så syntes jeg da bare du skal begive dig ud i verden og lede efter modeller der ikke kræver løn :-)

Dog kan jeg ligeså godt advare dig om at du på 9 ud 10 model sites vil blive sparket ud fordi din forespørgsel ikke drejer sig om TFP. Hvorfor ikke bare gøre det ordentligt og betale fotografen og modellen for deres arbejde? Du kan sikkert finde nogen der vil gøre det billigt .. men og bede folk arbejde gratis er imo. at holde folk for nar.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)