Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Råd til lille firma for levering af madvarer

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Feb 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg er 13 år og har planer om at blive en iværksætter og vil derfor prøve at starte et lille firma, så jeg kan få lidt erfaring. Jeg er lige nu i England i 5 måneder mere og tænkte, at jeg vil prøve at lave et lille firma, der leverer madvarer hjem til folk på cykel.

Jeg tænkte noget lignende et udleveringsfirma som nemlig. Kort forklaret skulle jeg få lavet en hjemmeside, hvor man skriver, hvad man skal bruge og så vil jeg eller en for min klasse levere det ud, selvfølgelig skal han/hun have noget for det. Jeg har lært noget html og css fra codecademy.com og skal begynde på javascript. Er det det jeg skal prøve et lære så hurtigt så muligt?

Jeg har også tænkt mig at finde en såkaldt partner som sikkert ved om der allerede er den slags firmaer, altså en der ved noget om tingene her i området.

Og jeg ville blive glad, hvis der er nogen, der har tid til at forklare mig, hvordan jeg skal komme ud til min målgruppe og om jeg tager fejl ved at tænke at min målgruppe er ældre og travle folk, så hjemmesiden skal være meget nem og hurtig at få overblik over.

En anden ting er at jeg tror man skal havde en aftale med et supermarked, men jeg ved faktisk ikke hvorfor.

Jeg tænker at mine klassekammerater skal bruge deres cykel til at levere maden ud eller skal jeg stå for at købe nogle specielle cykler til dette formål? Det vil blive meget dyrt for mig så jeg ville nok bruge min første ide hvis I ikke har noget bedre.

Noget helt andet er hvilken pris jeg skal tage for leveringen. Nemlig siger jo 29 kroner for levering so det vil ca. blive £ 3. Er der en ok pris og hvordan skal det deles? £2 til den, der leverer maden og £ 0,5 til mig og 0,5 til min partner eller er det retfærdigt? Det skal nok ikke være mere end 1 km fra supermarkedet eller va'?

Jeg har også tænkt på, om jeg skal vente til jeg kommer hjem til Danmark, men som Martin Thorborg siger: "what the fuck ever" - hellere få så meget jeg nu kan få ud af de 5 måneder.

tak på forhånd

Med venlig hilsen

Jakob Engberg

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 08:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Vent til du kommer til Danmark og lad dig så ansætte af et supermarked der betaler 20 kr. per tur. Et beløb som de opkræver fra kunden. Så pakker supermarkedet en kasse som du leverer. Ellers tror jeg der vil opstå problemer undervejs.

Dejligt at se en 13årig der allerede er så aktiv (jeg er i tvivl om man overhovedet må arbejde med det i den alder, tror f.eks. ikke du må modtage kontanter og foretage indkøb)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)