Hej, jeg fik forleden fat i nogle gavekoder som skulle indløses inden den 31 januar.
Jeg fik dem af en kammerat, som havde købt et gigantisk parti. Han brugte selv tid på at sælge dem i håb om at omsætte flere penge, end han havde investeret i dem. Der var ikke tale om en virksomhed med et CV eller noget, men blot en enorm mængde koder, som folk var interreseret i. Senere fik jeg mulighed for at sælge for ham. Betalingen foregik over MobilePay, og tilsammen omsatte jeg for 80.000 kr.
Det skal siges at jeg er 17 år og har er frikort.
Min kammerat sagde at han ville have 70% af indtjeningen, og dermed fik jeg reduceret min saldo til ca. 35.000 kr. som var MINE.
Men skal jeg stadig betale skat af de i alt 80.000 kr? Det var jo sådan set ikke mine.. De landede bare på min konto og blev derefter overført til min vens konto. Men teknisk set har min bank vel registreret at jeg har haft 80.000 kr indestående, hæfter jeg så også for at betale skat af dem? Eller hvordan fungere det?
Skal jeg overhovedet betale skat? Det varede kun i en uges tid og så var det hele ovre igen.. Vil ikke ende i nogen vanskelig situation...
ja du skal betale skat af din fortjeneste. Du må lave regnskab . indtægter minus udgifter som er bla.a det du har givet vennen så det må være de 35.000 kr som du skal opgive i rubrik 15 i selvangivelsen forudsat du kan påvise du har betalt din ven de 45.000 kr
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER