Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omlægning til ApS

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 18. Dec 11
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer!

Jeg er ved at omlægge et i/s til et ApS.

Det problem jeg dog har, er at jeg er den eneste der kommer til at udføre et arbejde for selskabet, hvor de andre partnere blot er med i "bestyrelsen" , da de har investeret en del penge i selskabet.

Hvad gør man med arbejdsskade forsikringen, når de ikke skal udføre arbejde for selskabet?

Er det stadig et krav at de har en forsikring ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:30

Hej,

Mig bekendt er de lovpligtige forsikringer kun gældende for ansatte i virksomheden.

Bestyrelsen er ikke som udgangspunkt ansat. Selvom de skulle modtage et bestyrelseshonorar er de ikke ansat.

Sørg for at der foreligger en ansættelseskontrakt mellem dig og virksomheden (som direktør?) underskrevet af bestyrelsen.

Det vil i praksis sige at firmaet har 1 ansat . direktør - som refererer til bestyrelsen om man vil.

Mange hilsner

David

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:05

Hvis de slet ikke udfører arbejde men KUN sidder i bestyrelse så tror jeg du kan undvære arbejdsskadeforsikring på dem. faktisk så er der pligt for alle AKTIVE ejere, men hvis de slet ikke deltager i drift på nogen måde, mener jeg ikke det behøves men arbejsskadestyrelsen kan svare præcist. Det har ikke i sig selv noget med kontrakt eller ikke at gøre, ejere er pligtige hvis de er aktive på nogen måde (evt deltids) uanset kontrakt og uanset løn eller ikke f.eks.

Sørg for kontrakt i alle fald OG sørg for en ejeraftale http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/is-og-aps-aftale.html

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)