Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I/S regnskab - Nybegynder

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg SØ
Tilmeldt 6. Jan 15
Indlæg ialt: 75
Fra  Bosslife.dk Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Til at starte med vil jeg sige, at jeg er helt ny på dette område, hvilket nok vil afspejle sig i mine spørgsmål som springer frem, trods en masse læsning ang. regnskab.

En kammerat og jeg er igang med at starte en webshop op. Vi starter op som et I/S selskab. Jeg har hentet programmet Dinero for at holde styr på regnskabet, men er lidt i tvivl om, hvor jeg placere de forskellige indtægter/udgifter. 

Min kammerat har gennem hans bank oprettet en erhverskonto som er tilknyttet cvr nummeret. Helt til at starte med vil vi gerne indskyde nogle penge på kontoen, da den selvfølgelig skal stå for alle indtægter og udgifter, men under hvilken post skal disse penge skrives, og kan vi til enhver tid hver især putte penge på kontoen fra vores egen private konto?

Når jeg køber et produkt til videresalg, er det så prisen ex moms eller inkl moms som jeg indtaster i dinero? og under hvilken kategori?

Hvordan forholder vi os i forhold til beskatning? Pengene står jo på en erhverskonto, men skal vi begge indtaste overskuddet/underskuddet i vores selvangivelse?

Jeg er helt bleg på området og tager gerne imod en masse guides/links til tråde der kan være nyttige, da jeg stadig har god tid til at lære det inden salgene, forhåbentlig, starter ;).

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47171
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:16

bare et par hurtige tips Ja I kan sætte penge ind og hæve penge alt det i vil - det gøres i status under egenkapital - mellemregning - privat indskud eller hævning og jeg ved dinero har en hjælpe fil til det - men bare penge ind minus på privat indskud og plus på bank   og penge ud - er så minus bank som modpost

Jeres bank har intet med skat at gøre - læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html  

og ja - I bør først og fremmest han en EJERAFTALE SOM LINk   Den regulerer en masse ting, og kan også sige hvordan i skal dele overskud - f.eks 50/50 og i så fald skal i hver angive 50% af overskud og andre ting i udvidet selvangivelse som i http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/UdvidetSelvangivelse.html og ligeledes udfylder i forskud med det forventede overskud for hver

vh John H 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 8. Sep 14
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 10:36

Hej Martin. 

Hvis i vil holde styr på hvem der har indskudt hvad i virksomheden, skal i oprette en ny beholdning hver i Dinero, hvor I så kan bogføre hver jeres indskud på. Skriv hvis du gerne vil vide mere om dette, så skal jeg forklare dette yderligere for dig. Nedenfor gennemgår jeg hvordan I bogfører det samlede indskud.

Et samlet indskud bogføres på følgende måde: 

Øvrige bilag -> Nyt finansbilag -> Konto 60120: Mellemregning -> Modkonto 55000: Bank -> Beløb i minus. 

De produkter du opretter skal oprettes ex. moms. i Dinero. Vil anbefale dig at læse mere om hvordan du opretter et produkt her: https://dinero.dk/support/hvordan-opretter-jeg-et-produkt/. 

Mht. til skat, vil jeg anbefale dig at læse det John sendte.

Hav en god dag :-).

Mange hilsner

Theis

Fra Aalborg SØ
Tilmeldt 6. Jan 15
Fra  Bosslife.dk Skrevet kl. 16:08

Tak for de rigtigt fine svar. Det er helt sikkert behjælpeligt, og jeg vil sætte mig til at læse lidt på din side John.

Tak for det Theis. Du hører muligvis fra mig :).

Mvh Martin

Fra Aalborg SØ
Tilmeldt 6. Jan 15
Fra  Bosslife.dk Skrevet kl. 16:18

Theis, jeg har ikke mulighed for at skrive til dig herinde. Har du en mail jeg kan fange dig på? :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)