Jeg har søgt på dette uden at kunne finde ordentligt svar. Jeg har fundet u af følgende: - Man må godt lave en udbetaling til affiliates uden faktura med et udbetalingsbilag i stedet - I forhold til moms er det ligesom med faktura - dvs. private = ingen moms, virksomheder = moms, som de skal indbetale igen - udenlandske virksomheder eller privatpersoner = ingen moms (til virksomheder skal der dog stå at de skal stå for at afregne moms i deres land) Men hvad er kravene til et udbetalingsbilag? Kan det godt bare være en omvendt faktura (altså med minus foran)? Så affiliate partneren får en faktura hvor partneren skal betale -xx kr. (altså får xx kr. udbetalt)? Jeg går ud fra jeg stadig skal have CPR nummer ved privatpersoner så jeg kan indberette det som B-pligtig indkomst. |
kender ikke det store til betalingsbilag - men CPR der stiller deres medie til rådighed for reklame hører mig bekendt ikke under indberetningspligt - det er ikke en form for arbejde - og du skal bare udbetale som du beskriver - Mig bekendt kræver f.eks google heller ikke CPR men blot navn og adresse og status som enkeltperson - modsat hvis det er som virksomhed - og privatpersonens regler er de alm moms regler med 50.000 kr grænse