Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kan jeg blive momsregistreret når jeg er under 18?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 00:47
Hvor mange stjerner giver du? :

hej :) jeg har et par spørgsmål jeg håber i kan hjælpe mig med :)

 
Først... kan jeg blive momsregistreret når jeg er under 18? (jeg er 17 år)
Koster det penge af blive momsregistreret?
 
hvad kan man evt trække fra i moms? kan jeg gå ud og handle ind i metro fx? unden og skulle sælge det videre? eller hvordan forgår det?
 
Håber i kan hjælpe mig :)
 
 
Hilsen kasper kristensen :)
Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 01:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 2/9/2006 12:47:19 AM Forfatter:kasper

hej :) jeg har et par spørgsmål jeg håber i kan hjælpe mig med :)

Først... kan jeg blive momsregistreret når jeg er under 18? (jeg er 17 år)
Koster det penge af blive momsregistreret?
hvad kan man evt trække fra i moms? kan jeg gå ud og handle ind i metro fx? unden og skulle sælge det videre? eller hvordan forgår det?
Håber i kan hjælpe mig :)
Hilsen kasper kristensen :)

 
Hej Kasper
 
Du skal være myndig og dermed 18 år for at blive momsregistreret (skulle jeg tage fejl er der nok et halvt hundrede her der kan rette det)
 
Prøv at besøge http://www.webreg-portal.dk/home.asp?ContentID=176 her kan du downloade registreringsanmeldelse.
 
med venlig hilsen
 
Lars C
Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 01:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Du skal være myndig og dermed 18 år for at blive momsregistreret (skulle jeg tage fejl er der nok et halvt hundrede her der kan rette det)


Du tog ikke fejl :)

Når man ikke er 18 år, og dermed ikke myndig, kan man ikke stifte gæld - heller ikke i en virksomhed. Derfor kan man firkantet set ikke drive virksomhed før man er 18 år.

Men jeg kender mange - incl. mig selv iøvrigt - der bruger det lille "trick" med at lade forældrene eller en anden person over 18 som man har tillid til registrere virksomheden, med henblik på, at du overtager den på din 18 års fødselsdag.

Utrolige tidspunkter man kan få hjælp på Amino.dk :)

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kasper.
Der er indenfor de seneste år blevet strammet op omkring momsregistrering. Jeg har tidligere været momsregistreret da jeg var under 18, men om det fortsat er muligt ved jeg ikke. Ring til Skat - de kan svare på det i løbet af 3 sekunder. Det koster ikke penge (hvis du tænker på gebyrer) at blive momsregistreret. Der er i loven nævnt, at Skat kan kræve sikkerhed for moms - men jeg ved ikke, i hvilke tilfælde det bruges - men det kan de også svare på i løbet af de næste 26 sekunder.
I din virksomhed sælger du enten varer eller tjenesteydelser og du opkræver moms heraf. Denne moms skal Skat have. Du kan fra dette momsbeløb fratrække den moms, du har betalt for at køre forretningen: Moms på indkøbte kontorartikler, varekøb (de varer, du solgte videre), telefonregning osv. osv. - kort sagt den moms, du selv har betalt for at køre forretningen.
Når du er momsregistreret kan du ansøge om (og alle får vel hvis de søger) et metrokort. Der kan du så købe alt hvad de sælger. Du kan på deres hjemmeside se, hvad det er, de har i deres tilbudskatalog. Ellers har de alt muligt. Hvis du køber en hullemaskine derude, du skal bruge i virksomheden, kan du naturligvis trække momsen fra - også selvom du ikke sælger det videre. Men skal du trække moms fra skal det naturligvis have noget med virksomheden og dens drift at gøre. Hvis du køber et nyt TV til dig selv derude kan du naturligvis ikke trække momsen fra, men der er ingen begrænsninger fra Metros side i at du kan købe TV-et.
 
Du kan ansøge om metrokort på deres hjemmeside www.metro.dk
 
Hilsen fra Jakob 
 
 
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)