Hej Amino Jeg har for en uge siden oprettet et enkeltmands firma samt et I/S med en kammerat. Det har ikke lykkedes mig at finde information om hvordan jeg skal udfylde forskudsopgørelse samt selvangivelse i mit tilfælde. skal jeg bare angive mit eget overskud + 50% af I/S overskuddet i samme rubrik ? og det samme med selvangivelsen? Virksomhederne er oprettet den 7/1-2015, kan det så passe at selvangivelsen skal indberettes den 1/7-2015 ? mvh Philip |
Ja du skal føre regnskab for din personlige og I skal føre for jeres I/S og i sidste nævnte bør i absolut ha en EJERAFTALE SOM LINK
og den vil vise om der er anden fordeling end 50/50 (og vise meget andet). Er det ikke angivet eller står der 50/50 så er det hele resultatet af din egen og 50% fra dit I/S i udvidet selvangivelse -
husk renter er personlig og ikke skal med, lige som visse ting jo ikke giver fuldt fradrag eller fuldt fradrag - af hensyn til regnskabet
virksomheder oprettet efte 1/1 2015 har første regnskabsår 31/12-2015 og selvangivelsen skal være færdig seneste 30/6-2016 men forventet overskud skal være opgivet i forskud for 2015 - be om udvidet forskud http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/forskudsopgrelsen-2014.html
vh John H