Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

2 personlige virksomheder - forskudsopgørelse & selvangivelse

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jan 15
Indlæg ialt: 5
Fra  Kbhfestudlejning I/S Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har for en uge siden oprettet et enkeltmands firma samt et I/S med en kammerat.

Det har ikke lykkedes mig at finde information om hvordan jeg skal udfylde forskudsopgørelse samt selvangivelse i mit tilfælde.

skal jeg bare angive mit eget overskud + 50% af I/S overskuddet i samme rubrik ? og det samme med selvangivelsen?

Virksomhederne er oprettet den 7/1-2015, kan det så passe at selvangivelsen skal indberettes den 1/7-2015 ?

mvh Philip

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46626
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja du skal føre regnskab for din personlige og I skal føre for jeres I/S og i sidste nævnte bør i absolut ha en EJERAFTALE SOM LINK

og den vil vise om der er anden fordeling end 50/50 (og vise meget andet). Er det ikke angivet eller står der 50/50 så er det hele resultatet af din egen og 50% fra dit I/S i udvidet selvangivelse -

husk renter er personlig og ikke skal med, lige som visse ting jo ikke giver fuldt fradrag eller fuldt fradrag - af hensyn til regnskabet

virksomheder oprettet efte 1/1 2015 har første regnskabsår 31/12-2015 og selvangivelsen skal være færdig seneste 30/6-2016 men forventet overskud skal være opgivet i forskud for 2015 - be om udvidet forskud http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/forskudsopgrelsen-2014.html 

vh John H 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)