hejsa
ja en skattefri aktie ombytning, men kan det virkelig koste 25-26000 kr for to stk. til at starte med fik vi vores to personlige lagt sammen til en aps med skattefri omdannelse og det kostede os ca 30.000 kr syntes vi også var dyrt og i den forbindelse ville vi have to holding selskaber, men de sagde vent nu med dem, det er ingen problem til den tid, men nu kommer det så til at koste yderlige 25000 hvad ville du mene er fair for et aps og to holding og så 2 personlige selvangivelse ved godt der kan være stor forskel. og så skulle jeg have en snak med banken om omlægning af lån og de var ikke meegt for det, og så gik jeg til vores revisor jeg havde lavet alt i budget skema det eneste var at regne vores nye løn ud med skat osv og å var han 1 time med ude i banken bom en regning på godt 5000 inkl moms er det ikke fuldstændig vandvittig men det er jo svært at klage, og så har de ansvars fraskrivelse på selvskabet også det ville de have, håber på hjælp thomas |
selvstændig38:men de sagde vent nu med dem, det er ingen problem til den tid, men nu kommer det så til at koste yderlige 25000
Nu er det ikke "bare" lige at lave en skattefri aktieombytning. Det kræver at det holdingselskab som får aktier opnår en bestemmende indflydelse (stemmeflertal) eller mere end 50 % ejerskab. Så hvis I eksempelvis ejer 50 - 50 er løsningen ikke umiddelbart mulig. Udfordringen er ikke større end den kan løses men det er jer der kommer til at betale prisen.
Selv om der mode i at etablere holdingselskaber så vil det altovervejende være det billigste at etablere dette fra starten. Som I nu vil opleve er det ikke altid lige enkelt at få skubbet ind efterfølgende og så koster det....