Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken salgsstrategi skal jeg vælge? Hvordan sælger jeg et produkt som det her?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Feb 14
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg står og overvejer at lave et produkt men er i tvivl om hvordan det skal sælges. Produktet er et stykke software som skal installeres på en lokal server hos kunden. Programmet holder øje med nogle data på netværket og sender en besked til en eksterne server når programmer modtager en bestemt besked fra netværket. Vil ikke gå for meget i detaljer med hvad produkter helt præcist er ;)

Kunden er faktisk ikke rigtig den kunde som ejer butikken hvor programmet er installeret. Programmet skal sælges til den it-leverandør som har solgt sin it løsning til butikken. Vores program er lavet så de mange it-leverandører ikke skal bøvle med udviklingen til lige præcis det her område. Alle it-leverandører har brug for software der kan håndtere det som vores program gør. Så vi vil blot lavet et hyldeprodukt der kan være dynamisk nok til at håndtere det meste af det der skal bruges. Resten skal så udvikles af os som særlige ønsker (og en særlige pris selvfølgelig..). Så vores kunde er it-leverandører der skal bruge software til at håndtere den her lille del af deres samlede it-løsning som de skal levere til butikken. Grunden til at de bøær vælge os, er at de ikke selv skal til at udvikle til et nyht område og ikke selv skal stå for håndteringen af fejl og udvidelser.

Kunderne vil formentlig have ønsker til ændringer og tilføjelser så der vil løbende blive ydet support og udviklet.  Så jeg skal sælge 3 forskellige ting: Selve programmet (engangsbeløv eller abonnomentsløsning?, support, konsulenttimer (udvikling af særlige ønsker til programmet).

Hvad har jeg af muligheder og hvad er der af fordele og ulemper?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)