Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag for kontorplads på dagpenge

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jan 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er i tvivl om, hvad jeg kan trække fra i skat, mens jeg er på dagpenge. Sagen er, at jeg - mens jeg søger fast stilling - har nogle freelanceopgaver, som kræver, at jeg har en kontorplads. Jeg har fundet en billig én af slagsen, og jeg ved, at jeg under normale omstændigheder kan trække udgifterne til kontorpladsen fra i skat.

Men hvordan er reglerne, når jeg stadig er tilmeldt dagpengesystemet (hvilket er en nødvendighed, eftersom freelanceopgaverne ikke er nok til at få økonomien til at køre rundt)? Kan jeg fortsat trække kontorplads (og eventuelle andre fradragsberettigede udgifter) fra, eller fraskriver jeg mig den mulighed, når jeg er tilmeldt systemet?

Jeg håber meget, at I kan hjælpe.

Mvh. Lau

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46711
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:28

det enkle er at det kan du givet MEN du må jo slet ikke gøre det uden dagpenge kontoret har godkend du driver virksomhed - registreret eller ikke - og dermed vil et fradrag - som kommer dagpenge til kending - kunne betyde dagpenge sag og meget mere. Du skal ha lov til at drive bi-beskæftigelse ved siden af din dagpenge forbindelse - ellers vil de jo også se din indtægt via selvangivelsen - og den vil også betyde risiko for sag om svindel med dagpenge. Uden CVR - skal de som betaler dg freelance jo lovpligtigt indberette honoraret til skat på dit CPR nummer

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Jan 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:11

Tak for svaret, John.

I forhold til systemet driver jeg ikke virksomhed - de freelanceopgaver, jeg får, udfærdiger jeg i egenskab af lønmodtager. Honoraret bliver så modregnet dagpengene - sådan har det fungeret i nogle måneder, og a-kassen (som jeg har talt med om det) har ingen indvendinger. Honorarerne bliver i øvrigt også indberettet til Skat.

Men jeg er i tvivl om, hvorvidt jeg som dagpengemodtager med enkelte lønmodtageropgaver må trække en kontorplads (som er nødvendig for udførelsen af freelanceopgaverne) fra i Skat - eller om jeg derved vil stemple mig selv som selvstændig og derfor udelukke mig selv fra dagpengesystemet. Hvordan er reglerne på det område?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46711
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:19

Ja det vil jeg mene du kan så - når dagpenge kontoret ikke har indvendinger OG den kontorplads alene er der for at du kan få den indtægt der indberettes som honorar - så er det en fradragsberettiget udgift til rubrik 29 - bare gem bilag osv

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)