|
Hej, Jeg er i tvivl om, hvad jeg kan trække fra i skat, mens jeg er på dagpenge. Sagen er, at jeg - mens jeg søger fast stilling - har nogle freelanceopgaver, som kræver, at jeg har en kontorplads. Jeg har fundet en billig én af slagsen, og jeg ved, at jeg under normale omstændigheder kan trække udgifterne til kontorpladsen fra i skat. Men hvordan er reglerne, når jeg stadig er tilmeldt dagpengesystemet (hvilket er en nødvendighed, eftersom freelanceopgaverne ikke er nok til at få økonomien til at køre rundt)? Kan jeg fortsat trække kontorplads (og eventuelle andre fradragsberettigede udgifter) fra, eller fraskriver jeg mig den mulighed, når jeg er tilmeldt systemet? Jeg håber meget, at I kan hjælpe. Mvh. Lau |
det enkle er at det kan du givet MEN du må jo slet ikke gøre det uden dagpenge kontoret har godkend du driver virksomhed - registreret eller ikke - og dermed vil et fradrag - som kommer dagpenge til kending - kunne betyde dagpenge sag og meget mere. Du skal ha lov til at drive bi-beskæftigelse ved siden af din dagpenge forbindelse - ellers vil de jo også se din indtægt via selvangivelsen - og den vil også betyde risiko for sag om svindel med dagpenge. Uden CVR - skal de som betaler dg freelance jo lovpligtigt indberette honoraret til skat på dit CPR nummer
vh John H
Bliv gratis medlem