Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskatning, moms, told osv.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen, jeg er ny her på Amino, og er for første gang i fuld sving med føre et produkt jeg mener der bærer et potentiale ud igennem en hobbyvirksomhed

Produktet (hvilket er en lille højtaler der kan styres med App fra telefon) koster 180$ for 12 stk, hvilket giver 15$ per stk, men kan kun bestilles hjem som en enhed, hvilket derudover indeholder en fragt på 14$.

Produktet bestilles hjem fra USA.

Derudover ved jeg at jeg skal betale moms og gebyr for hvad produktet er værd inden fragt, hvilket jeg har regnet mig frem til ved hjælp af toldpriser.dk, vil ramme 1576,96DKK + fragten på 14$ = 1665,16DKK

Ifølge min beregning betaler jeg altså omkring 138,76DKK pr produkt 

Produktet vejer tilsammen under 50g, hvilket betyder jeg kan sende det som et brev til mine kunder med ekspresfart for 10DKK med post dk, hvilket giver 148,76DKK. 

Det er nu her den egentlige usikkerhed rammer mig, hvis jeg vil ramme en pris der kan matche hvad jeg kan finde enkelte konkurrenter sælge deres produkt til, skal mit produkt ligge prismæssigt omkring 299DKK pr produkt, hvilket vil generere et overskud på 150,24DKK pr solgt produkt. 

Jeg er så herved i tvivl omkring beskatning samt AM bidrag man skal gøre op i forhold til dette, er der nogen der kan hjælpe med at se om forholdet mellem overskuddet og den konkurrerende pris på 299DKK, indeholder et potentiale for et fint overskud når regnskabet gøres op efter skat osv? 

På forhånd mange tak, Mvh Jonas. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:25

eh -  det eneste jeg kan sige er, at du fører regnskab - alle udgifter - køb, moms, fragt og jeg skal gi dig skal jeg som minus og alle indtægter som plus og det giver dit overskud som du betaler personlig skat af helt enkelt - Hvis det er kommer oven i anden indtægt så du har brugt dit fradrag så er det formentlig 44% - og har du fradrag er det 8% indtil det fradrag er brugt op

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Jan 15
Skrevet kl. 22:38

Det vil altså sige at hvis jeg køber et produkt til 200 kr, og sælger det for 350kr, har jeg altså en fortjeneste på 150kr, som jeg skal betale skat af, og ikke af produktets samlede pris på 350kr?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:53

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Jan 15
Skrevet kl. 23:02

Jeg siger mange tak for svaret John, hav en god aften. 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)