Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Periodisering af bogførte fakturaer

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Jan 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle.

Håber der er nogle der kan hjælpe mig.

Jeg har d. 30.12.2014 udsendt vores abonnementsfakturaer for 1. kvt. 2015.

De skulle dog have haft fakturadato 01.01.2015.

Hvordan får jeg dem periodiseret og hvordan bogfører jeg det.

Jeg arbejder i E-conomic med standard kontoplan. Der er tale om ca 150 fakturaer.

Noget træls rod, men har lidt svært ved lige at overskue hvad jeg lige skal gøre for at det bliver mest retvisende.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46628
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:14

Momsen er hvad den er - den hører nu til dec 2014 - Eneste måde du kan ændre det på, er med kreditnotarer til hele banden - og nu faktura med 1/1-2015 dato - nu hvor faktura (hvis med moms) er udsendte i 2014 - Så skal de ha ny 2015 faktura men du kan ellers sagtens hurtigt periodisere

Jeg kender ikke kontoplanen i e-conomic men princippet er, at du laver et bilag der hedder - periodisering fraktura xx til xxx

Det samlede beløb er alle disse faktuaers beløb uden moms. 

Du bogfører så med dato 30/12-2014 debet på den konto du bogførte salget op OG undertrykke momsen (så der ikke kommer moms ved denne bogføring)

Kan du ikke undertrykke moms må du lave ny oms konto uden moms til "periodisering uden moms" , og så kredit en konto i status  under kortfristet gæld - kunne hedde periodiseret eller afsat 2015 abonnement - eller Forudfaktureret abonnement  (lav evt en ny konto)

1/1-2015 bogfører du tilbage igen - debet konto i status til kredit omsætningen for abonnementer. Derved får du indtægten væk fra 2014 og ind i 2015 hvor den hører til, fordi du leverer og "udfører arbejdet" i 2015

vent lige og se om en E conomic person har smartere råd og check lige mine debet/kredit ikke er byttet (jeg sidder hurtigt og uden regnskabsprogram åbenet :)), men mit bør i alle fald fungere fuldt lovligt - frem for at sidde med hver enkelt faktura.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 11:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan supplere John med, at hvis du ønsker et bilag for hver faktura, kan du eksportere dem til excel - hvis du ikke allerede har en liste over dem - og efterfølgende importere, ekskl. moms, på de konti, John nævner. Dette gælder for både 2014 og 2015. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46628
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:23

Jørgen Kirkegaard (DataKons ApS - 5054 3971):

Jeg kan supplere John med, at hvis du ønsker et bilag for hver faktura, kan du eksportere dem til excel - hvis du ikke allerede har en liste over dem - og efterfølgende importere, ekskl. moms, på de konti, John nævner. Dette gælder for både 2014 og 2015. 

hvilket i høj grad give mening hvis du vil kunne rykke de enkelt abonnementer for betaling f.eks.

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)